fbpx

Snapchat i Facebook přiznávají: Jsme out. Budoucnost patří spíš TikToku 1 fotografie
zdroj: Shutterstock

S formátem stories (příběhů), tedy obrázků a videí, které zmizí, přišel první Snapchat. Nyní zástupci této společnosti spolu s Facebookem naznačují, že budoucnost sociálních médií vypadá spíše tak, jak ji utváří TikTok, současná hvězda mezi sociálními sítěmi

Zveřejněno: 11. 2. 2022

Alex Heath, technologický reportér magazínu The Verge, ve svém textu upozorňuje na fakt, že nadvládu TikToku začínají otevřeně připouštět i jeho největší konkurenti. Generální ředitel společnosti Snap Evan Spiegel v poznámkách pro investory ke čtvrtletní zprávě o výdělcích firmy uvedl, že sledováním příběhů přátel tráví uživatelé v aplikaci méně času. Přitom společnost Snap, jež provozuje Snapchat, doufala, že obliba stories vzroste, protože protipandemická opatření zmírnila a lidé začali opouštět domov.

Místo toho uživatelé Snapchatu stále častěji sledují videa na Spotlightu, tedy síti, kterou sám Snap připravil jako konkurenci pro nenáviděný a zároveň obdivovaný TikTok. I zde je možné sledovat krátká virální videa náhodných tvůrců a v sekci Discover se dají sledovat prémiové pořady.

Alex Heath se domnívá, že se bude Snapchat čím dál tím víc blížit TikToku.

„Jde o pokračování trendu, který jsme pozorovali během pandemie. Průměrná čísla zveřejňování a sledování příběhů přátel jednoho aktivního uživatele na den se nevrátila na úroveň před pandemií,“ uvedl Evan Spiegel ve svém komentáři pro investory. „Přestože doufáme, že se naše komunita časem vrátí k chování, které jsme pozorovali před pandemií, zaměřujeme se na inovace naší nabídky obsahu, abychom lépe sloužili našim uživatelům.“

Obavy má i Zuckerberg

I když Snap zatím přesně nepopsal, jak budou změny v jeho obsahové sekci vypadat, Alex Heath se domnívá, že se bude Snapchat čím dál tím víc blížit TikToku. Naplno se otevře celodisplejovým videím od tvůrců ve Spotlightu s možností ponořit se hlouběji do delších pořadů v sekci Discover. Evan Spiegel zdůraznil, že někteří autoři již mají v aplikaci Spotligh mnohadílné seriály, což podporuje „vizi Spotlightu jako platformy, kde mohou diváci objevovat nové autory, témata a komunity a pak se s nimi hlouběji ponořit do kanálu Discover“.

Mark Zuckerberg, generální ředitel společnosti Meta (tedy „matky“ Facebooku), nedávno také označil TikTok za hrozbu. „Lidé mají spoustu možností, jak chtějí trávit čas, a aplikace jako TikTok velmi rychle rostou,“ řekl při komentování finančních výsledků Mety ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku.

Na rozdíl od Snapu, který stále rozšiřuje svou uživatelskou základnu a vykazuje vyšší než očekávaný růst tržeb, Meta novou zprávou o výdělcích investory zklamala a za jeden den odmazala více než 200 miliard dolarů své tržní hodnoty. Dosavadní rekord v poklesu ceny z roku 2018 tak byl překonán.

Na prezentaci obchodních výsledků Snapu a Mety je pozoruhodné, že oba rivalové neváhali hovořit o TikToku jako o vážné konkurenci. Ne proto, že by to nebyla pravda, ale proto, že tím investorům a veřejnosti dávají najevo, že se TikToku skutečně bojí. TikTok totiž udává trendy, které konkurence celkem beze studu kopíruje.

Související…

TikTok tlačí Google z pozice nejoblíbenější online destinace
Jan Handl

foto: Shutterstock, zdroj: The Verge

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...