Martin Brix je generálním ředitelem společnosti LeasePlan Česká republika, která se zabývá správou podnikových automobilových flotil. Pracuje tedy v oboru, který je stále intenzivněji ovlivňován takovými fenomény, jakými jsou nástup elektromobility, sdílených služeb a digitalizace procesů. I tomu podle něj musí firma neustále přizpůsobovat své produkty a služby.
Na konferenci Dítě v síti 2018 uvedl, že digitalizace je jedna z globálních aktivit, která je klíčová pro rozvoj všech společností, které chtějí v budoucnosti uspět. I digitalizace má ale svá omezení. „Technologie lze použít v mnoha oblastech, ale ne úplně ve všech,“ říká Brix.
Společnost LeasePlan poskytuje inovativní a udržitelná řešení operativního leasingu vozidel. To zní docela nudně. Ale nejmodernější technologie pronikají už i do tohoto byznysu. Některá vozidla poskytovaná leasingovkou umí například už sama vyhodnocovat údaje o tom, jak je řidiči využívají. Samotným řidičům pak usnadňuje život díky různým chytrým aplikacím. Papírovou knihu jízd už dnes tak nikdo vyplňovat nemusí.
Reklama
Co naopak není podle Brixe vhodné robotizovat či automatizovat, jsou situace, kdy dochází k nějakému napětí. Příkladem může být třeba řešení následků nehod. „Dojde ke zranění, budete potřebovat pomoc, a kdyby vás v takovou chvíli měl obsluhovat nějaký robot, který po vás bude chtít 17místný kód, tak to určitě nebude efektivní způsob, jak poskytovat službu, se kterou by byl klient spokojen,“ myslí si Brix. „Lidská komunikace je a zůstane důležitá navždy.“
foto: Tomáš Železný, zdroj: Dítě v síti