Trh s osobními automobily jde v poslední době dolů. Evropský i tuzemský. Prodeje poklesly meziročně jak v březnu, tak za celý letošní první kvartál. Netýká se to ale všech značek. Jednou z těch, která se úspěšně hrne proti tomuto proudu, je Volvo.
Propad o 12 % není malé číslo. Segment prémiových vozů hlásí meziroční pokles dokonce 14 %. O to cennější úspěch zažívá v České republice švédské Volvo. V uplynulém čtvrtletí prodalo o 25 % více vozů než v prvním kvartálu loňského roku. Tím se stalo třetí nejrychleji rostoucí značkou na českém trhu. A březnových 36 % je už skutečně cifra na zeď...
Společný úspěch
Značka Volvo na tuzemském trhu rozhodně nepatří k zaměstnaneckým gigantům, o to více práce odvádí jak generální importér značky, tak všechna dealerství, jichž je na území Česka již osmnáct.
„Tento úspěch samozřejmě nespadl jen tak z nebe – je to důsledek dobré práce náš všech, zaměstnanců importu i dealerské sítě,“ potvrzuje generální ředitelka Volvo Car Czech Republic Šárka Heyna Fuchsová.
A o které modely je u nás největší zájem? V Česku asi nepřekvapí, že jde o vozy SUV. Číslo jedna je střední crossover XC60.
Výsledkem dobré vzájemné spolupráce jsou čísla, která znamenají úspěch nejen vůči konkurenci, ale jsou i nejlepšími v celé historii působení značky v Česku.
Nejoblíbenější jsou SUV
A o které modely je u nás největší zájem? V Česku asi nepřekvapí, že jde o vozy SUV. Číslo jedna – jak u Volva, tak absolutně ve svém segmentu – je střední crossover XC60, na zadní kola mu šlapou benjamínek XC40 spolu s velkým a luxusním Volvem XC90 (ve svých kategoriích oba na druhých pozicích v rámci celého trhu).
Reklama
foto: Volvo Cars, zdroj: Volvo Cars Evolution