Velmi malý, velmi nevýznamný spor, kvůli němuž jsou mnozí lidé schopni se pohádat až do krve. Toaletní papír by se měl vždy odvíjet spíše z horní části role než zespodu. Nebo ne? Arwa Mahdawiová na stránkách Guardianu píše, že kdykoli narazí na toaletní papír, který neodpovídá této orientaci, cítí se podivně podrážděná a dostává téměř ohromující nutkání tu zatracenou věc přendat tak, „jak to má být“.
Kontroverzní toaleťák
A taky se necítí jako úplný looser, když se k tomu má přiznat na veřejnosti. Proč? Protože existuje slušná šance, že takový silný postoj k orientaci toaletního papíru mají i mnozí ostatní. Je to překvapivě zásadní problém, existuje dokonce i speciální záznam na Wikipedii o „orientaci toaletního papíru“, který má více než 2 000 slov a obsahuje 66 poznámek pod čarou. Když byla pisatelka populární rubriky novin Chicago Sun-Times Ptejte se Ann Landersové v roce 1986 požádána o názor na toto téma, odpověděla jasně: „Dole.“
Podle „testu osobnosti toaletního papíru“ jsou lidé, kteří odmotávají shora, dominantnější.
Toto kontroverzní tvrzení v reakcích vygenerovalo rekordních 15 000 dopisů, následovalo i několik reakcí v tisku. „Věřili byste, že jsem dostala více dopisů o toaletním papíru než o válce v Perském zálivu?“ stěžovala si autorka, vlastním jménem Eppie Ledererová, ve sloupku Chicago Tribune z roku 1992.
Jak je to tedy správně?
Aby bylo ovšem jasno, názor dámy píšící pod pseudonymem Ann Landersová na toto téma je do značné míry menšinovým pohledem. Průzkumy ukazují, že většina lidí je za jedno, včetně Oprah Winfreyové. Ilustrace z patentu držáku na role toaletního papíru registrovaného v roce 1891 také nakonec naznačují správnou orientaci.
A pokud vás ani tohle nepřesvědčí k tomu, abyste změnili způsob, jakým toaleťák umístíte, odkazuje Arwa Mahdawiová na „test osobnosti toaletního papíru“, který vyvinula odbornice na vztahy Gilda Carleová. Podle něho jsou lidé, kteří odmotávají shora, dominantnější.
Zatímco ti ostatní mohou být submisivnější, mohli by být také „marketingově šikovnější“. Začátkem letošního roku se stal virálním tvrzením příspěvek na TikToku o tom, že výrobci toaletního papíru přiměli masy, aby upřednostňovali „horní orientaci toaletního papíru“, protože to má za následek spotřebování o 30 % více tohoto mnohdy cenného materiálu. I když video mělo více než milion lajků, neobsahovalo citace a zdroje, takže není jasné, zda je informace o „mazaných výrobcích toaleťáku“ důvěryhodná, nebo ne.
Reklama
foto: Shutterstock, zdroj: The Guardian