„Holky, soráč, zavírám,“ hlaholí brigádník v oxfordském McDonaldu. Ale jak začne utírat stůl, uvidí poslední dvojici konečně zblízka a vyděšeně couvá: „Fakt sorry, měl jsem dlouhou šichtu, nevšiml jsem si..., chtěl jsem říct holko…“
Dvojice vyjde ven a blondýnka identifikovaná jako holka, začne utěšovat druhou osobu, která se usedavě rozvzlyká. Její (té osoby) přehnaný make up přitom stéká po nešťastných tvrdě řezaných lících. „Nic si z toho nedělej, je to blbec. A byla tam tma. To víš, že vypadáš..., že jsi holka…“
Necítí se tak, ani tak
Naprosto všední scénka mezi anglickými postpuberťáky. Jsou zvyklí, že z kluka, který se vám poslední rok školy líbil, se na univerzitě vyklube „holka“. Někdy ani ne holka, ale člověk, který nosí make up a chodí na holčičí záchody. Jinak je, jak říkají mladí Angličané, „fluid“. Necítí se jako kluk, za kterého ho dosud mají jeho vlastní rodiče, ani se zatím nehrne do operace, která jeho pohlaví zvrátí. Je v jakémsi mezidobí a nesnáší všechny, kteří to nechápou. Nejvíc samozřejmě rodiče, kteří jsou nejapné konzervy a totálně plavou v novém světě, kde otázka pohlaví není daná, ale je to něco, co si jedinec má právo vybrat.
Celá tři procenta amerických teenagerů v Minnesotě se neidentifikují jako kluk nebo holka.
Když byl prezidentem USA Barack Obama, měl ve svém finiši řešit Severní Koreu, vměšování Ruska nebo expanzi Číny. On ale fantastickou proporci svého zbývajícího času v Bílém domě věnoval prosazování záchodů, které můžou používat obě pohlaví bez ohledu na to, co mají v sukni nebo v kalhotách.
Alternativní pohlaví
Studie amerických pediatrů přišla v roce 2018 s tím, že celá tři procenta amerických teenagerů v Minnesotě se neidentifikují jako kluk nebo holka. Nejsou si zkrátka svým pohlavím jistí. Vědce zaujalo právě ono množství. Ještě na začátku roku 2007 bylo „pohlavně nerozhodnutých“ teenagerů jen 0,7 procenta.
Být jenom kluk nebo jenom holka je najednou zoufale nemoderní.
Zvláštní je, že v závěrech studie nezmiňují ani slovo „móda“, ani slovo „trend“. Je přitom jasné, že módní trendy mají nepřehlédnutelný vliv na chování a jednání mladých lidí. Jenom ten, kdo žije v anglosaském světě, kde málokterá vlivová skupina je silnější než ta, která se zabývá „alternativním“ pohlavím, si dovede představit masáž, jaké jsou děti vystaveny od předškolního věku.
Být jenom kluk nebo jenom holka je najednou zoufale nemoderní, nedostatečné, podivné. Osobně mě udivuje, že experti v Minnesotě nenaměřili padesát procent „pohlavně neurčitých“ jedinců.
Reklama
foto: Shutterstock, zdroj: New York Times