Je to vlastně jenom hra nebo spíš série her. Ale už brzy se očekává, že bude mít 100 milionů hráčů. Co za tím vězí? Hlavně dobře namířená expanze. Sto padesát nejlepších her, které na této platformě běží, si nově mohou ve svém rodném jazyce zahrát francouzské a německé děti. K oblíbenosti mezi dětmi a potažmo i rodiči z celého světa přispívá také moderování komunit, zákaznická podpora a rodičovská kontrola.

Stejně jako u Fortnite se i hry na Robloxu šíří mezi dětmi lavinovitě, a to díky herním videím zveřejněným na YouTubu. Platforma se stává útočištěm dětí, které ani nemusejí aktivně hrát, ale prostě se ve virtuálním světě pohybují. Hry samotné jsou vyvíjeny třetími stranami, zatímco Roblox získává podíl na výdělku z prodeje virtuálního zboží.

Firma zapracovala na ochraně platformy, omluvila se rodičům a ukázala, že jí osud malých hráčů není lhostejný.

V roce 2017 vyplatil Roblox své tvůrčí komunitě 30 milionů dolarů a později uvedl, že v roce 2018 bude toto číslo více než dvojnásobné. Hráči a tvůrci prý tráví na této platformě více než miliardu hodin měsíčně.

Z krize na vrchol

Růst společnosti Roblox se ale neobešel bez problémů. Loni byl zaznamenán případ online napadení sedmileté holčičky avatarem, což byl pro hru zaměřenou na děti vážný problém, který způsobil PR krizi projektu. Ta se ale poměrně rychle obrátila v plus, když firma zapracovala na ochraně platformy, aby se podobným problémům vyhnula do budoucna, omluvila se rodičům a ukázala, že jí osud malých hráčů není lhostejný.

Kromě francouzštiny a němčiny je Roblox dostupný v angličtině, portugalštině a španělštině, podpora dalších jazyků se chystá v následujících měsících.

V říjnu roku 2018 přišla první akvizice, firma pohltila start-up PacketZoom, který se zabývá obsahem pro mobilní aplikace. Roblox také sledoval kroky konkurenčního Minecraftu, které činil na trhu vzdělávání. A následně se pustil i do této oblasti.

Roblox je útočištěm dětí, které ani nemusejí aktivně hrát, ale prostě se ve virtuálním světě pohybují


Klíčovou roli hraje evropský trh, který sdružuje miliony hráčů a tisíce tvůrců obsahu, příkladem úspěšných evropských her jsou německý Ski Resort, francouzský Crash Course a britský Heists 2. Kromě francouzštiny a němčiny je Roblox dostupný v angličtině, portugalštině a španělštině, podpora dalších jazyků se chystá v následujících měsících.

Aktivně do bezpečnosti

Roblox se po špatných zkušenostech z minulosti věnuje různým iniciativám týkajícím se digitální bezpečnosti, v jednotlivých zemích spolupracuje s příslušnými regulačními orgány a do svého poradního sboru nominuje osobnosti mimo firmu, například generální ředitelku asociace pro „softwarovou sebekontrolu“ USK Elisabeth Seckerovou.

Související…

O2 spouští Chytrou školu. Školy i rodiče naučí, jak na digitální svět
Daniel Dočekal

Šéfka tohoto regulačního orgánu zaměřeného na zábavní software potom recipročně přivítala Roblox v této německé organizaci. Cílem asociace je mimochodem poskytnout dětem prostor, ve kterém budou získávat pouze pozitivní online zkušenosti.

foto: Shutterstock, zdroj: The Crunch