Ne já, ale my. To je motto dnešní doby. Celý svět se semkl, aby mohl napravit koronavirem způsobené škody. Pomáhají firmy, jednotlivci, neziskové organizace, iniciativy, ale také média. Black Swan Media je kros-mediální dům, který v době nouzového stavu spustil projekt reSTARTpodnikání na podporu malých a středních podnikatelů a živnostníků v Česku. Jak projekt vznikl, kam kráčí a kdo jsou jeho partneři, jsme se zeptali zakladatelky Danuše Siering.

Jakou roli hraje Black Swan Media v projektu reSTARTpodnikání

Není tajemstvím, že trh je komunikace, toto pravidlo platí v dnešní době ještě více. Black Swan Media BSM je kros-mediální společnost, která umožnila vznik iniciativy reSTARTpodnikání. Od 21. dubna nabízí malým a středním podnikatelům a živnostníkům svoji publicistickou platformu www.novinyanovinky.cz, kde informuje čtenáře o tom, jak právě probíhá restart v českých podnicích, provozovnách a studiích.

V rámci toho, co děláme a co umíme, chceme být podporou v této skutečně nelehké a pro mne ještě stále nepochopitelné době.

Doposud jsme zveřejnili již přes sto rozhovorů... a všechny bezplatně. V přehršli zpráv, kterými je dnes trh médií zaplaven, naši klienti nechtějí známé reklamní slogany, ale očekávají zprostředkování fundovaných informací a rychlé propojení s potenciálními zákazníky přímým a autentickým způsobem.

Jakými nástroji může publicistická platforma N&N pomáhat firmám?  

Využíváme všechny nástroje komunikačního trhu, které máme k dispozici. Z počátku jsme zveřejňovali pouze rozhovory, nyní roste i zájem o podcasty. Pomalu přicházejí také dotazy na foto nebo videoprodukci, ale nejedná se o žádné komplikované produkce. Dnes je žádaná rychlost, nápad, kreativita a samozřejmě náklady musí odpovídat zdravému rozumu.

Na podzim připravujeme vydání magazínu Speciál N&N/reSTARTpodnikání, kde nabídneme klientům RSP za velmi výhodných podmínek prezentaci v printu. Jsem přesvědčena, že to pro mnohé podnikatele bude poprvé příležitost uvidět své jméno v magazínu a dát o sobě vědět formou, kterou by si jinak nemohli dovolit. Kromě elegantního designu magazínu klademe velký důraz na kvalitní a co nejširší distribuci. Všechny aktivity Black Swan Media tedy sdružujeme pod jednou labutí střechou, a tak každému klientovi můžeme nabídnout balíček připravený na míru.

Co si od projektu slibujete? 

Na začátku vůbec nebyla představa, co má projekt přinést. Naopak. Pracuji v Praze, ale bydlím v Berlíně, a když jsem pochopila, že se hned tak do Prahy nedostanu, začala jsem uvažovat, jak mohu být aspoň trochu užitečná. Tak vznikla při ranním běhu okolo jezera Grunewaldsee myšlenka začít psát o restartérech v Česku, dát jim prostor na prezentaci. Všichni kolegové v redakci souhlasili, a tak od myšlenky k realizaci vedla skutečně velmi krátká cesta.

Projekt jsme nejdříve chtěli uzavřít do 30. června, potom jsme ho prodloužili do 30. července a teď už máme práce minimálně do konce roku. Co si od projektu slibuji? V rámci toho, co děláme a co umíme, chceme být podporou v této skutečně nelehké a pro mne ještě stále nepochopitelné době.

S jakými podpůrnými organizacemi Black Swan Media spolupracuje? 

Byznys je networking lidských vztahů. V RSP je nás nyní 15 partnerů, z čehož čtyři jsou, řekněme, "klientští" partneři, tedy asociace, komory a svazy, jež sdružují podnikatele a rodinné firmy v Česku. Pak je tam jedenáct "výkonných" partnerů, kteří přispěli svou nabídkou do "Programu podpory RSP". 

Všichni partneři přišli tou nejrychlejší a nejpřirozenější formou. Sami jsme je vybrali a oslovili, vysvětlili jsme, o co nám jde, a oni řekli ano. Nikdo se nevzdal, nikdo neodpadl, nikdo neřekl, nepomůžu. Partnerská spojení dělají celý projekt živým organismem, a dokud ho budeme krmit, bude žít. Henry Ford formuloval partnerství velmi výstižně: Dát se dohromady je začátek, zůstat spolu je pokrok, spolupracovat je skutečný úspěch.

Co dalšího v rámci projektu plánujete?

Už 4. srpna jsme měli mít setkání s klienty RSP, kde jsme jim chtěli osobně představit nabídky podpory partnerů. Kvůli koroně se setkání nekonalo a my jsme udělali rychlé a spontánní rozhodnutí: Když nemůžou klienti přijít k nám do Černé labutě, přijdeme my k nim. Ten den jsme natočili video, kde každý partner vysvětluje svoji podporu, a v těchto dnech už výsledek rozesíláme klientům.

Mnozí z nás, a já také, jsme byli před kamerou poprvé. Je vidět, že nejsme žádní profesionální herci. Ale my nenabízíme žádné divadlo. Naší nabídkou je jasně definovaná podpora, spolupráce a dlouhodobé vztahy, třeba až k tomu fordovskému úspěchu.

Program podpory je určen pouze pro klienty RSP?

Naše dveře jsou otevřené. Nabídky jsou tak různorodé, že mohou oslovit široké publikum. Přihlásit se může každý, kdo má pocit, že mu můžeme být nápomocní.

Jaké je vaše osobní přání do budoucnosti?

Já mám v poslední době jen krátkodobá přání, vždyť slůvko "přeji ti hodně zdraví" má dnes jinou dimenzi než před půl rokem. Věřím ale, že nikdy nic není jenom černé nebo bílé. Proto jsem přesvědčena, že i toto období má v sobě svá pozitiva.

DANUŠE SIERING

Vydavatelka a podnikatelka. Zakladatelka komunity Ayurvedic Breakfast a projektu GoFlorenc. Je vydavatelkou magazínu N&N Praha/Berlin a online magazinu Novinyanovinky.cz. Během koronakrize založila projekt reSTARTpodnikání, který pomáhá firmám a podnikatelům s oživením byznysu. Projekt se stal součástí mediálního domu Black Swan Media. Danuše žije a pracuje v Berlíně a Praze.

Třeba je jen nevidíme na první pohled... Ale těší mne, že iniciativa RSP už dnes dává možnost obrátit pozornost hlavně na české firmy, české výrobky a služby. Musela přijít korona, abychom si jich ještě více vážili? Přála bych si prezentovat českou pozitivní budoucnost, přinést klientům i čtenářům orientaci, inspiraci, odvahu. Být spolehlivým průvodcem na této cestě, která vede v současné době všude možně, jen ne po vyšlapaných cestičkách.

Související…

Korona je pro státy velká zkouška demokracie, říká vydavatelka Danuše Siering
Klára Kutilová

foto: Archiv Danuše Siering, zdroj: Black Swan Media