V úterý 26. října byla v Praze předána nejprestižnější domácí kreativní ocenění ADC Czech Creative Awards. Ze slavnostního vyhlášení 29. ročníku soutěže, jež probíhalo v žižkovském kině Přítomnost, si nejvíce Louskáčků odnáší agentura DDB, jež získala celkem deset ikonických sošek. O jednoho Louskáčka méně budou po dnešku vystavovat v McCann Prague, přestože DDB nakonec předstihli v počtu zlatých v poměru 3:2. Triádu nejúspěšnějších agentur doplňuje celkem příhodně pražský Triad s 8 cennými kovy.
Protože se porota letos rozhodla neudělit Grand Prix, o titul nejoceňovanější kampaně se podělily práce “13 minut” od McCann Prague pro Českou asociaci pojišťoven a “Jak žijí naši hrdinové, je i na nás” od One of a Kind pro Post Bellum. Obě získaly shodně dvě zlata a dvě stříbra. OAK se tím pádem stalo nejefektivnější agenturou večera, když jí na výše zmíněný úspěch stačily právě jen čtyři přihlášky.
Nejvíc bavila Spořitelna
Štafetu klienta roku po HBO Europe přebírá Česká spořitelna. „Porota ocenila, že pro klienta vzniklo během roku několik velmi kvalitních a oceněných prací, ale především to, že veškeré úsilí skutečně integrovali do jediné kampaně s nevídaným rozsahem, a přesto vysokou kreativní i řemeslnou úrovní,“ vysvětluje za ADC člen poroty Martin Svetlík a dodává, že důkazem je i zlato v prestižní kategorii Integrated campaign.
Celkem porota rozdala 69 cen – 29 bronzových, 24 stříbrných a 16 zlatých Louskáčků. A právě vítězové kategorií automaticky získávají zdarma možnost zúčastnit se evropského klání ADC*E Awards. Deadline na podání přihlášky je do 29. října.
Ohníček za Cannes
Zlatým ohníčkem za mimořádný přínos české reklamě pak členové Art Directors Clubu ocenili Davida Sudu, kreativního ředitele WMC/Grey. Právě pod jeho vedením letos agentura dosáhla na historicky nejlepší výsledek mezi českými přihlašovateli na festivalu v Cannes. Speciální cenu diváků Mall.TV získala kampaň IKEA: Duch.
Reklama
foto: Art Directors Club, Barbora Reichová, zdroj: Art Directors Club