Od dubna letošního roku je ve všech tramvajích v Praze možné zaplatit jízdenku bezkontaktní platební kartou. Od září do prosince teď nově půjde 25 haléřů z každé takovéhle transakce na účet Linky bezpečí. Částka je symbolická, Linka bezpečí totiž právě letos slaví 25 let svého fungování. Neziskovku, která pomáhá dětem v nesnázích, se tímto způsobem rozhodla podpořit ČSOB, Nadace O2 a pražský dopravní podnik.

„Linka bezpečí vyřídí denně 400 až 500 telefonátů, tisíc dětí denně se ale bohužel nedovolá, přestože máme nepřetržitý provoz, a to z důvodů kapacitních, prostorových i dalších. I tato iniciativa nám pomůže snížit počet dětí, které se nedovolají,“ okomentovala iniciativu Soňa Petrášková, ředitelka Linky bezpečí. Kampaň doprovází černooranžová obrandovaná tramvaj, která na Linku bezpečí a možnosti její podpory cestující upozorňuje. Tahle tramvaj se bude v Praze prohánět po různých trasách, aby se o akci dozvědělo co nejvíc lidí.

Od dubna se podle generálního ředitele Dopravního podniku hl. m. Prahy Petra Witowského prodalo bezkontaktně v pražských dopravních prostředcích více než milion jízdenek.

Zapojená Nadace O2 pak právě do této tramvaje nainstalovala volně dostupnou wifi. „Nadace O2 podporuje Linku bezpečí již od jejího založení. Ve speciální tramvajové lince nabízíme volnou wifi, takže online platba pro Linku bezpečí bude pro cestující ještě snadnější,“ doplnila Anna Kačabová, ředitelka Nadace O2. 

Hlavně bezkontaktně

Od dubna, kdy byla akce spuštěna, se podle generálního ředitele Dopravního podniku hl. m. Prahy Petra Witowského prodalo bezkontaktně v pražských dopravních prostředcích více než milion jízdenek. Před necelým týdnem navíc vyhlásil DPP výběrové řízení na bezkontaktní terminály v autobusech, jejichž vítěz by měl být znám do konce října. Bezkontaktně platit v autobusech pak půjde od druhé poloviny příštího roku.

Tramvaj, která upozorňuje na akci, jež podporuje Linku bezpečí


Witowski věří, že s autobusy se počet bezkontaktně prodaných jízdenek v Praze na konci příštího roku přiblíží k pěti milionům. Akce s Linkou bezpečí je však zatím plánovaná jen do konce roku. Pak bude totiž nadace zase o rok starší a z 25 haléřů by se muselo stát 26.

Chytrá spolupráce

Spolupráce mezi ČSOB, DPP a Nadací O2 spadá do konceptu smart cities. V tomto případě se projekt zapojením Linky bezpečí rozšířil ještě o sociální rozměr. O branding tramvaje a zviditelnění kampaně se postaraly všechny tři zapojené organizace.

Nadace O2 pak projektu přispěla hlavně tím, že volně přístupnou wifi v tramvaji odstraňuje bariéry, které by lidem ztěžovaly dárcovství přímo za jízdy. ČSOB, která spolu se společností Mastercard bezkontaktní terminály do tramvají instalovala, pak motivuje celou akcí lidi k tomu, aby sami bezkontaktní terminály víc používali. Samotné bance se od DPP vrací na provizích pouze 1,99 % z každého takto prodaného lístku

Související…

Chceme hezčí, čistší a bezpečnější zastávky MHD, říká 56 procent Pražanů
Markéta Lukášková

foto: Archiv, zdroj: Linka bezpečí