Jestli má rok 2020 své hrdiny, tak jsou to lidé, kteří doslova a do písmene nasazují kůži, abychom si my ostatní mohli i v době, kdy si na nás celý svět ukazuje prstem a klepe si u toho na čelo, bez přerušení dokazovat své občanské svobody, ostentativně odhazovat roušky, pořádat pitky s Romanem a vesele nakupovat paštiky s příběhem a mangold na farmářských trzích na náplavce. 

A přesně tihle lidé, kteří ani na jednou z výše vyjmenovaných svobodomyslných veselic nemají čas, jsou tváří nové pražské magistrátní kampaně: Pavlína, záchranářka pražské záchranky, Honza, velitel družstva pražských hasičů, Marie, strážnice pražské městské policie a Barbora, dobrovolnice Českého červeného kříže. Autorkou fotografií je Alžběta Jungrová.

Snažíme se pomocí skutečných hrdinů z první linie motivovat občany k dodržování základních bezpečnostních opatření.

Heslem kampaně je "Chraňte sebe i ostatní". „Kampaň poukazuje na to, že základní pravidla a zásady (včetně 3R) jsou nejefektivnější cestou k omezení šíření nákazy. Obzvláště nyní, kdy počty nemocných a v karanténě rostou, kampaň připomíná, že naše chování ovlivňuje nejen zdraví nás samotných, ale i zdraví ostatních,“ říká primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

Kampaň nemá za cíl strašit. Apeluje na běžnou lidskou solidaritu a ponechává si pozitivní akční nádech. „Snažíme se pomocí skutečných hrdinů z první linie motivovat občany k dodržování základních bezpečnostních opatření,“ říká náměstek primátora Petr Hlubuček. „Pomáháme také vyvracet řadu fake news, které v souvislosti s covid-19 kolují po internetu.“

Kde si brát příklad

Kampaň má jednoduché poselství. O vládních nařízeních si myslete,  co chcete, ale buďte ohleduplní, protože koronavirus kašle na to, jestli volíte Piráty nebo Andreje. A hrdinové z přední linie se musejí postarat v každém případě. 

„V těchto nelehkých dnech, kdy by měl být ministr zdravotnictví vzorem pro všechny občany, se ukazuje, z koho bychom si skutečně měli brát příklad. Jsou to zdravotníci, záchranáři a dobrovolníci, kteří se třeba prostřednictvím Českého červeného kříže rozhodli pomáhat v domovech pro seniory nebo nemocnicích. To jsou skuteční hrdinové, kterým můžeme věřit, když říkají, že to společně zvládneme, a já jsem ráda, že právě oni jsou tváří kampaně,“ říká Milena Johnová, radní hlavního města Prahy, radní pro zdravotnictví a sociální oblast.


Kampaň kreativně vytvořil odbor médií a marketingu pražského magistrátu a celkové náklady na její výrobu a instalaci do veřejného prostoru činily přibližně 360 tisíc korun bez DPH. Část venkovních ploch poskytl městu bezplatně Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR). Kampaň se objeví také v tištěných periodikách, rádiích, online médiích, na sociálních sítích a na billboardech po celé Praze.

Pražský magistrát zároveň velice děkuje všem, kteří se do kampaně zapojili, a to včetně médií, která nabídla svůj prostor za zvýhodněných podmínek, či dokonce zdarma. V další části kampaně se plánují zapojit také některé známé osobnosti a influenceři.

Související…

Koronavirus zabolel o čtvrtinu míň: Jak je na tom kampaň V Praze jako doma
Zdeněk Strnad

foto: Hlavní město Praha, zdroj: Praha.eu