„Způsob, jakým se stravujeme má obrovský dopad nejen na nás, ale i na naši planetu. Vnímáme, že i mezi našimi zákazníky jsou výrobky rostlinného původu čím dál více oblíbené. Jsme proto rádi, že naši nabídku těchto potravin nejen postupně rozšiřujeme, ale zároveň se podílíme na šíření osvěty o jejich přínosech,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku. Podpora prodeje rostlinných alternativ se dlouhodobě propisuje i do cílů společnosti.

Široká a pestrá nabídka zdravých potravin

Nabídku rostlinných produktů chápe Tesco jako důležitou a nedílnou součást sortimentu, jež na přání zákazníků neustále rozšiřuje. Již dnes je nabídka rostlinných produktů, se kterou se zákazníci setkávají v tomto řetězci, velmi pestrá, od mlék, jogurtů, zmrzlin, pomazánek, přes sýry, klobásy, salámy a další masové alternativy až po hotová jídla a sladkosti. Z nabídky rostlinného sortimentu si dlouhodobě zákazníci nejvíce oblíbili různé pomazánky včetně tzv. hummusu, jogurty, dezerty, mléka, sladkosti nebo sójové výrobky.

V obchodech Tesco mohou zákazníci vybírat mezi více než 250 rostlinnými alternativami včetně produktů vlastní značky Plant Chef, kam patří nejen bezmasé alternativy burgerů, nugetek nebo rybích prstů, ale i proteinové tyčinky, dezerty, polévky nebo pomazánky. Zavedením vlastní značky přináší firma zákazníkům co nejkvalitnější produkty, které jsou zároveň pro ně dostupné za co nejlepší ceny. Navíc veškeré rostlinné alternativy značky Plant Chef obohacuje Tesco o potřebné vitamíny a minerály, které najdeme v živočišných alternativách. U masových alternativ je to vždy železo a vitamín B12, u mléčných například vitamín D a vápník.

Veggie Challenge je 30denní výzva, která spotřebitelům a spotřebitelkám pomáhá snížit spotřebu živočišných výrobků a účinně jim pomáhá překonat nejčastější bariéry, které jim brání stravovat se více rostlinně, například seznámením s nejnovějšími rostlinnými produkty i doporučením ověřených receptů.

Tesco nabízí zákazníkům kromě rostlinných alternativ masa také výrobky bez lepku, laktózy nebo cukru i řadu reformulovaných produktů, které mají zdravější složení. Změnit své stravovací návyky tak mohou velmi snadno s rozsáhlou nabídkou zdravých produktů. Tesco tím naplňuje svůj dlouhodobý závazek naučit své zákazníky stravovat se zdravěji a udržitelněji. Více o závazku se dočtete na webu: https://corporate.itesco.cz/udrzitelnost/pece-o-zakazniky/zdrave-a-udrzitelne-stravovani

Veggie Challenge

„Přechod na rostlinnou stravu je spolu s omezováním plýtvání jídlem jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zmírnit náš osobní dopad na klima. Veggie Challenge je 30denní výzva, která spotřebitelům a spotřebitelkám pomáhá snížit spotřebu živočišných výrobků a účinně jim pomáhá překonat nejčastější bariéry, které jim brání stravovat se více rostlinně, například seznámením s nejnovějšími rostlinnými produkty i doporučením ověřených receptů. Velmi nás těší, že se společnost Tesco rozhodla do výzvy znovu zapojit a její zaměstnanci a zaměstnankyně se tak již potřetí připojili k více než 575 tisícům lidí z celého světa, kteří se Veggie Challenge již zúčastnili,“ říká manažerka kampaně Veggie Challenge Tereza Trávníčková z ProVeg Česko.

Tesco podporuje zaměstnance, aby se zapojili do výzvy, prostřednictvím řady soutěží nebo zajímavých tipů a návodů.

Související…

Se skutečným jídlem téměř nelze chybovat. Ať už jde o rostlinnou stravu nebo živočišné potraviny
Martina Malá

foto: Shutterstock, zdroj: Tesco