V pátek 22. března proběhlo v industriálních prostorech OD Kotva oficiální zahájení Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Jako outfit doporučovali v pozvánce pořadatelé „cocktail chic“. Tento dress code dává hostům večírku velkou volnost ve výběru a na dámách a pánech v publiku bylo vidět, že si to opravdu užívají.

 


Jako outfit doporučovali v pozvánce pořadatelé „cocktail chic“. Tento dress code dává hostům večírku velkou volnost ve výběru a na dámách a pánech v publiku bylo vidět, že si to opravdu užívají. Když jsem v lodičkách a koktejlkách potkala Andreu Verešovou v hranatých tmavých brýlích oblečenou do zlatavého overalu, který připomínal luxusní župánek, říkala jsem si, že jsem se mohla odvázat víc. Čím odvážnější outfit totiž máte, tím vyšší pravděpodobnost, že si vás všimne oficiální fotograf.

Nejlepší přítel fotograf

Velký otevřený prostor ohraničený promítací stěnou k pořizování kreativních fotografií přímo vybízel. Nejvíce v kurzu bylo červené světlo, což u působivých profesionálních snímků funguje naprosto dokonale. Pro selfíčka už to ale tak vhodné není. I proto patřili oficiální fotografové k nejvyhledávanějším osobám.

Nenech se omezovat konvencemi, módní fantazii se meze opravdu nekladou.

Zahajovací večírek, nebo lépe řečeno „setkání těch, kteří se budou chtít na Prague Fashion Weeku ukázat“, se nesl v duchu standardního mejdanu pražské módní smetánky: najdeme fotografa a necháme se vyfotit, zapózujeme před promítací stěnou, se známými si dáme šampaňské a hlavně – dáme o sobě vědět. Jednou z největších atrakcí byla pak houpačka v glo zóně, na které se nechávaly fotit hlavně dámy.

Ať žije zahřívání

Večírek probíhal pod záštitou časopisu Harper’s Bazaar a značky glo, kterou se označují moderní technologie zahřívání tabáku. U Harper’s Bazaaru je souvislost zřejmá. Kdo jiný by se měl stát partnerem největší módní pražské akce než časopis, který přináší „nejaktuálnější módní trendy a beauty novinky“?

Lidé se svých neřestí vzdávají jen neradi a elektronické cigarety jsou prostě sexy.

Co se kouření týče, tabákové společnosti velmi rychle podchytily současný trend, který klasickému kouření už vůbec nepřeje, a začaly se orientovat na moderní styl zahřívání tabáku.


Na zahajovacím mejdanu Prague Fashion Weeku se milovníci kouření mohli oddávat svým guilty pleasures přímo v glo zóně – venku sice už bylo relativně příjemně, ale vevnitř se sedí přece jen trochu líp. Lidé se svých letitých neřestí nechtějí tak lehce vzdát a elektronické cigarety prostě můžou vypadat dost sexy.

Konvence stranou

Oproti excentrickým hostům pak samotný oficiální program působil usedle. Jasně, jednalo se o „zahřívací kolo“, ale když už se publikum předvádělo v experimentálních kreacích, co kdyby se podobně odvázali i pořadatelé?  Co takhle třeba vyzvat módní návrháře, aby během hodiny vytvořili z náhodně přiděleného oblečení outfit a prezentovali ho návštěvníkům? Proč vlastně neudělat ze zahajovacího večírku mejdan plný tvůrčích aktivit, které rozvíří diskuzi o tom, o co vlastně v módě jde a kde leží hranice fantazie a vkusu?

Související…

Exkluzivní fashionstory s Nikol Švantnerovou: Co nabízí česká móda?
Lenka Zajícová

Přehlídky v rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku probíhají do úterý, samotný Fashion Week potrvá do pátku 29. března a doprovodné akce budou probíhat až do půlky dubna. Zahajovací večírek ale nastavil jasný směr: Nenech se omezovat konvencemi, módní fantazii se meze opravdu nekladou. Při pohledu do publika muselo být každému jasné, že návštěvníci mejdanu se ničím omezovat opravdu nenechali.

foto: Autorka a Prague Fashion Week, zdroj: Prague Fashion Week