V tomto díle pořadu Odemkněte potenciál svých dětí vám globální stratég a kouč Jan Mühlfeit spolu s lektorkou Kateřinou Novotnou poradí, čím si zaručeně získáte pozornost dětí, ale také konečně odhalí i své vlastní silné stránky.
Jak udržet dětskou pozornost, aby nás děti poslouchaly?
„Nedávno jsem vystupoval v jednom gymnáziu a paní ředitelka se mě poté zeptala: Pane Mühlfeit, jak vy to děláte, že během vaší přednášky (podotýkám, že trvala 90 minut) nikdo nevytáhl mobil nebo tablet? Načež jsem odpověděl: Jestli jste pozorně poslouchala, všimla jste si, že každých pět šest minut jsem povídal nějaký příběh. Je to stejné, jako když si žák nedokáže zapamatovat letopočty, protože je do něj učitel pořád ‚rve‘. Ten samý žák je ovšem během pěti minut schopný vyjmenovat 250 pokémonů, poněvadž k nim má emoční vazbu. Pakliže přijde jiný učitel dějepisu, který zasadí data bitev do nějakého historického kontextu a začne vykládat příběhy, dítě bude najednou nenáviděný předmět milovat,“ odpovídá Jan. „V našich kurzech pustíme dětem třeba video, které samozřejmě souvisí s daným tématem, nebo je vezmeme stranou, aby si odpočinuly od teorie, a uděláme s nimi takové fyzické cvičení. Ukážeme jim, jak se dá vizualizovat a jak je náš mozek propojen s tělem,“ dodává Kateřina.
Katko a Honzo, využíváte některé své talenty, které vám vyšly v testu, i v běžném životě? A vzpomenete si, jestli jste je využili i v dětství?
„Když bylo Katce asi 8 nebo 9 let, začala hrát basketbal. Odjela na soustředění a hráčky si měly zvolit kapitánku a vybraly právě Katku. Na jejích talentech můžeme krásně vidět, proč ji zvolily. Je komunikativní, okouzlující, pozitivní, ráda přemýšlí a stmeluje lidi. A kapitán musí stmelovat lidi. Pokud se podívám na sebe, tak mě celý život provází moje první silná stránka, tedy to, že jsem maximalista. Splnilo se mi to i v oboru IT, kde jsem deset let mohl neustále k někomu vzhlížet a pracovat s těmi nejlepšími, jako např. s Billem Gatesem,“ prozrazuje Jan. „S Honzou se skvěle doplňujeme. On je víc strategický, má vizi, myslí do budoucna a všechno chce dělat dokonale. Já se naopak zaměřuji spíše na detail,“ dodává Kateřina.
Jakou dávat zpětnou vazbu nejmenším dětem i těm předškolním, dokážou tomu již porozumět?
„Rozdíl mezi předškolními a většími dětmi není tak podstatný. Důležité je, nedávat jim zpětnou vazbu formou finálního soudu. Neříkat dítěti, jemuž nejde matematika, že se ji stejně nikdy nenaučí. Korektivní zpětná vazba se musí dávkovat postupně a prokládat pochvalou,“ radí Kateřina.
Zajímá vás něco ohledně potenciálu vašich dětí? Zasílejte své dotazy na email redakce@flowee.cz. Ty nejlepší necháme zodpovědět.
Sledujte i další díly pořadu:
Odemkněte potenciál svých dětí: 6. díl