Sociální sítě mají jeden docela velký problém. Chtějí, aby jejich uživatelé vystupovali pod pravým jménem a používali jen účet s vlastní identitou. To se ovšem nelíbí teenagerům, kteří na to nejsou stavění. Někteří ani například nevědí, zda chtějí být holkou, klukem anebo něčím mezi...
Uživatelé, a v tomto případě nejenom ti nejmladší, často nechtějí svou identitu ani uvádět, natož pod ní veřejně vystupovat. Provozovatelé sociálních sítí ale chtějí mít své ovečky jasně definovatelné a tříditelné, a to z jednoho prostého důvodu – samozřejmě jde o reklamu a její cílení. Bezejmenný účet nemá takovou cenu jako ten, ke kterému známe spoustu charakteristik, jež se dají využít v reklamním byznysu, ale třeba i při volbách.
Reklama
Mark Zuckerberg by byl nejradši, kdyby všichni na Facebooku vystupovali pod svými jmény a uváděli o sobě co nejpodrobnější údaje, samozřejmě ty správné. Obhajuje to jakousi morálkou, i když jeho pohnutky se dnes zdají být úplně jiné. Jistě by si přál, aby všichni lidé na planetě měli svůj účet, na kterém by mohli být jednoduše oslovováni cílenou reklamou.
Ten pravý odvaz probíhá právě na neoficiálních a nepojmenovaných profilech, které nejsou skvěle připravenou půdou pro inzerci.
Tenhle jeho pohled na věc (chtělo by se říci naštěstí) nesdílejí teenageři. Ti chtějí vystupovat pod svými avatary či fluidy a už z hlediska bezpečnosti proti tomu vlastně není třeba cokoliv namítat. Teenageři například nechtějí, aby se jim po profilu procházeli budoucí zaměstnavatelé a hledali jejich hříchy. Nechtějí být identifikováni a nalezeni.
A když už, tak používají dva či více profilů – jeden oficiální třeba pro rodiče či učitele a další pro kamarády. Je nutné dodat, že ten pravý odvaz probíhá právě na neoficiálních a nepojmenovaných profilech, které ovšem nejsou tou skvěle připravenou půdou pro inzerci. Existují tak vedle sebe vlastně dva „Facebooky“, ty se jmény a beze jmen. A to pochopitelně panu Zuckerbergovi nesedí.
foto: Shutterstock, zdroj: Boing Boing