fbpx


Zveřejněno: 1. 5. 2017

Nafta nebo baterie? Za nás jednoznačně to druhé. Před pár dny jsme si vyzvedli nový elektromobil Nissan Leaf. Nyní jej testujeme a zatím můžeme říct jedno - pozor, toto vozítko je vysoce návykové!

Nisan Leaf je bezespou jedním z nejlepších elektroaut na dnešním trhu, tomu nasvědčuje i fakt, že se ho již prodalo více než 270 000 kusů. Vybrat si můžete ze dvou variant a to 24 kWh, za kterou zaplatíte 730 000 Kč nebo 30 kWh a za tu dáte 858 000 Kč. My jsme samozřejmě zvolili tu nadupanější verzi a vozidlo jsme si zapůjčili v Příbrami u autorizovaného prodejce značky Nissan - Auta s.r.o. 

Auto s elánem aneb reklama na ticho

Již po první jízdě jsme zjistili, že elektrické auto je úplně nová forma dobrodružství. Je velmi citlivé, takže každý milimetr na brzdě je cítit a se zrychlením z nuly na sto za 11,5 vteřiny, je i značně živé. Na první pohled vás však nejvíc zarazí ticho, které se při cestě rozprostírá všude kolem. Marcel Forejt, ředitel společnosti Auta s.r.o., dokonce radí: “dejte pozor na kolemjdoucí, hlavně při parkování, ti totiž často ani neslyší, že kolem nich projíždíte.”  

Častým agumentem, proč lidé s koupí elektromobilu váhají, je samozřejmě dojezd. Ten má Nissan Leaf reálně kolem 200 km. Nejvyššího počtu kilometrů samozřejmě docílíte tak, že využijete takzvaného eco módu, který šetří energii nebo rekuperace, při níž auto samo lehce brzdí, jakmile sundáte nohu z plynu. Toto nastavení se skvěle hodí na městský provoz. Musíme podotknout, že jelikož zima stále drží jaro jako rukojmí, museli jsme si na první jízdu pořádně zatopit. A ačkoliv jsme čekali, že díky tomu půjdou procenta baterie rychle dolů, v podstatě to náš dojezd neovlivnilo.  

foto nissan 3

Interiér Nissanu je nadčasovou záležitostí.

Když dojde šťáva

Dalším faktorem, který bývá u elektromobilů dealbreakerem je doba nabíjení baterie. Nissanu Leaf však stačí na benzínce strávit půl hodinky, aby se na palubní desce ukázalo opět 80 %. Zbylých dvacet, pravda, trvá potom o něco déle, a to abyste auto nabili do plných je pak otázka 50 minut. Dobrou zprávou však může být, že elektromobil se nechová jako většina spotřebičů, které musíte většinou nabíjet vždy na 100 %, ale můžete si s ním v tomto ohledu dělat co chcete. Baterii to nepoškodí. 

Bojíte se, že jednou zapomenete včas připojit zásuvku a auto vás nechá někde v půlce cesty z Brna do Prahy? Pro tyto případy má Nissan speciálně zřízenou bezblatnou linku, na kterou když zavoláte, máte tři odtahy zdarma

foto nissan 2

Malé auto klame tělem. Vevnitř je překvpivě hodně místa.

Co je ohromné plus každého elektromobilu jsou velmi nízké náklady - jak na servis, tak i na provoz. Jelikož je u těchto vozidel opravdu jednoduchý motor, za servis zaplatíte o 50 % méně a i opravy budou rozhodně méně frekventované, jestli vůbec nějaké, protože zde prostě nenajdete nic, co by se pokazilo. Navíc díky rekuperaci dochází i k menšímu opotřebení brzdových destiček. Co se týče energie na cesty, dnes už si můžete zařídit paušál a za 450 Kč měsíčně budete na stanicích tankovat neomezeně. Nabíjení doma také není finančně náročné v takovém případě vás bude stát cesta asi 70 halířů na kilometr

Nissan Leaf se nám zatím osvědčil na krátké vzdálenosti. Nyní podstupuje první zátěžovou zkoušku. Nás obchodní ředitel Jindřich si jej totiž zapůjčil a nyní s ním cestuje po Vídni. Pravidelně se vám hlásí z různých stanovišť. Sledovat jej můžete na našem facebooku - a stojí to za to :-)

Ještě jednou děkujeme firmě Auta s.r.o. za zapůjčení. 

 

Čtěte také: 

Luxusní elektro-limuzína, která splní všechna vaše přání? Opravdu!

Airbus pracuje na létajících elektronických autech pro městská centra

Revoluce v dopravě na dohled. Z Prahy do Brna za 15 minut?

 

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...