fbpx

„Neboj. Všechno je v pořádku.“ Aneb jak jsme udělali kampaň jako malou vzpruhu nejen pro naše čtenáře

Zveřejněno: 12. 5. 2018

„Jel jsem na nějaké vyšetření do nemocnice. Měl jsem trochu strach, přeci jen už mi bude padesát. A pak jsem viděl váš billboard ‚Neboj. Všechno je v pořádku‘. A hned mi bylo tak nějak líp.“ Tyhle věty pronesl při našem obědě v thajské restauraci můj přítel s iniciály V. V., muž sebevědomý, vzdělaný, jeden z nejschopnějších manažerů v médiích. Nestává se často, aby reklama měla takový vliv.

Outdoorový twitter

Ona taky billboardová kampaň na Flowee, která od poloviny března zasáhla celou republiku, nebyla jen tak obyčejná reklama. Stvořili jsme spíš něco jako billboardovou tichou poštu. Nebo moderněji: outdoorový twitter. Chtěli jsme totiž rozvířit dialog o tom, co se kolem nás a v nás dnes opravdu děje. A soudě podle řady ohlasů se nám to povedlo. Lidé přemýšleli, ptali se sami sebe, psali nám maily a mluvili s námi o tom, co jsme na billboardech řekli.

Související…

Metro, vlak, letadlo. Teď můžete číst Flowee i bez internetu
Daniel Dočekal

Flowee s. r .o., firma, která tento web vydává, je vlastněná firmou BigBoard. To je největší hráč na poli billboardové reklamy. A Flowee, podporované BigBoardem, se rozhodlo za veřejný prostor, tedy za místa, která billboardy zabírají, veřejnosti poděkovat. Aspoň tím, že tento prostor zaplní nějakým (podle našeho názoru) smysluplným sdělením (ostatně, můžete se mrknout ve fotogalerii).

Považujeme evoluční skok, ve kterém se díky expanzi techniky nyní nacházíme, za skvělou příležitost. Ale také za výzvu, abychom v tom inovačním šílenství neztratili duši.

A tak jsme polepili Česko plakáty třeba s větami „Máma není doma. Youtube jo.“ Nebo „Jeden facebook vládne všem“. Udělali jsme to proto, abychom veřejnosti – skrz outdoorové, papírové, tradiční médium – pomohli pochopit obrovský vliv nových typů médií. Mimochodem, zrovna v době naší kampaně se rozjel velký skandál kvůli prodávání dat na facebooku. Manipulace s informacemi se dostává naštěstí do centra pozornosti.

V rámci naší kampaně jsme také napsali, že „2018 – EU = 1948“, nebo „Hledá se Václav Havel 2.0“. Protože věříme, že dnešní svoboda a blahobyt nejsou zadarmo. A že máme stále pečovat o veřejný prostor, společenskou debatu, o politiku, o demokracii, o stát. A to mimo jiné znamená vyjádřit jasně svůj názor. 

Filosofie nové doby

Ale nebyli bychom Flowee, kdybychom necítili, že všechny „velké věci“ nesouvisí s těmi „malými“. Bez harmonie rozumu a srdce, mužské a ženské části, bez vnímání toho, co se nám v životě děje právě teď, nevyřešíme žádné politické, technologické, ekologické a všelijaké další problémy. Všechno začíná uvnitř nás. Manipulace a nenávist, demagogie a strach mají zdroj uvnitř nás. A jedině tam se taky rodí to všechno dobré.

Opravdu potřebuju další novou aplikaci? Nebylo by lepší si přečíst Goethova Fausta?

Proto Flowee část své kampaně věnovala, snad to nebude znít nadneseně, filosofickým tématům. Dnes se tomu říká školometsky „osobní rozvoj“. Mám radši slovo filosofie, tedy v překladu láska k moudrosti. Všichni to víme: Štěstí visí jako ovoce na stromě moudrosti. A proto jsme na billboardy nahodili také hesla: „Digitální detox“, „Me Too. A co Vy?“ nebo „Buď ve flow... jako Ester“.

Flowee se úspěšně rozvíjí, cítíme podporu od čtenářů, kteří jsou rádi za „médium nového světa“. Řeknu to rovnicí. „Flowee = 3 x i“. Inspirativní, inteligentní, inovativní. Během května spouštíme další vlnu našeho „outdoorového twitteru“. A rozjíždíme další věci. V sobotu 12. května máte například poslední šanci zajít na Czech VR Fest, jehož jsme partneři. Přinesli jsme a ještě přineseme o jeho akcích řadu materiálů.

Vzpomínka na Fausta

Především se ale víc budeme věnovat otázce vlivu mobilů a spol. na lidské (a hlavně dětské) vědomí. Považujeme evoluční skok, ve kterém se díky expanzi techniky nyní nacházíme, za skvělou příležitost. Ale také za výzvu, abychom v tom inovačním šílenství neztratili duši. Opravdu potřebuju další novou aplikaci? Nebylo by lepší si přečíst Goethova Fausta?

Flowee sdílí se svými čtenáři pohled na svět. Prosím, pište nám, pojďme společně tvořit smysluplné médium, které zdaleka nesídlí jen na webu, ale díky podpoře BigBoardu může své myšlenky šířit i v „reálném světě“. Chtěl bych naší mateřské firmě BigBoard za tuto podporu poděkovat. Je to společnost, která tradičně podporuje charitativní a kulturní projekty. A jen díky podpoře BigBoardu může Flowee plnit svým způsobem veřejnoprávní funkci.

Občas se v médiích mluví v souvislosti s billboardy rozporuplným způsobem, ale billboard je pouze plocha. Důležité je, čemu na ní dáme prostor. Proč ne třeba radosti? „Neboj. Všechno je v pořádku.“

foto: Tomáš Železný, zdroj: Flowee

Galerie

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...