fbpx

Anastázie Harris ve svém fejetonu z Londýna o tom, proč se finančníci musí měnit svůj tradiční šatník

Zveřejněno: 7. 7. 2018

Je tomu patnáct let, co jsem doprovázela ve vlaku čtyřletou holčičku. Úplně rozhodila mladíka, který seděl proti ní. Měl totiž růžovou košili a růžovou kravatu. Jak na něj očarována zírala s otevřenou pusou (první hezký mladík vyoblíkaný v její milované barvě), chlapec nabral i ve tváři barvu pivoňky a já dítě pak vůbec nemohla dostat z kupé. Tehdy muži odění v růžové nebyli obvyklí ani v Londýně. Ta dívka už dorostla.

Související…

Čeští mileniálové hledají způsoby, jak se zabezpečit na stáří
Lucie Telievová, Zonky.cz

Financial Times si možná proto dnes všímá, že mileniálové chovají velkou nedůvěru k „seriózním“ tmavým oblekům a k seriózním sépiovým prezentacím. Jejich oblíbenou barvou je prý... růžová! A konkrétní příklady dokazují, že finanční poradci a konzultanti, kteří si změny ve vkusu nové generace zákazníků nevšimli, o ně svižně přicházejí.

Mileniálové chtějí někoho, s kým se můžou ztotožnit, někoho, ke komu si můžou najít vztah.

Webová stránka Investment News potvrzuje, že se 66 procent dětí v Anglii po smrti rodičů promptně nejdřív zbaví jejich letitých finančních poradců a právníků. Nová generace investorů reaguje negativně na serióznost oblékání a serióznost prezentace.

Biliony v rukou

Chtějí někoho, s kým se můžou ztotožnit, někoho, ke komu si můžou najít vztah. Hledají vizuálně rozdílný přístup, experty, kteří komunikují prostřednictvím počítačových aplikací. Do rukou mileniálů se přesunují biliónové hodnoty. Finanční sektor si tedy nemůže dovolit zamrznout a doufat, že věci budou pokračovat jako dosud.

Žádná krinolína, žádná tvídová saka, čeká nás hodně růžové barvy.

Investoři ve Facebooku se sice snaží zbavit Marka Zuckerberga s tím, že je horší než diktátor v 19. století, ale byl to právě jeden z nejbohatších mužů světa, který ve firmě nadlouho prosadil ležérní styl oblékání. Mileniálové se v přítomnosti formálních obleků necítí sví. I nejtradičnější odvětví se proto teď snaží rychle přizpůsobit jejich novému stylu.

Nová generace odrostlá na počítačových hrách navíc očekává, že i finanční poradenství bude mít nikoli suchou, ale hravou, rozfázovanou podobu. Takže žádná krinolína, žádná tvídová saka, čeká nás hodně růžové barvy. A nejenom v prezentačních materiálech.

foto: Shutterstock, zdroj: Financial Times

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...