fbpx

Postupující legalizace s sebou nese i potřebu zcela nových a unikátních marketingových strategií

Zveřejněno: 31. 10. 2018

Když ve Spojených státech skončila ve třicátých letech minulého století alkoholová prohibice, bylo znovu povoleno vytvářet na pití reklamu a konzumaci alkoholu propagovat. Stalo se tak příhodně v době zlatého věku masového marketingu, kdy tištěné magazíny, rádio a později i televize zcela opanovaly domácnosti všech obyvatel.

Související…

Dědicové podnikatelských impérií se vrhají na konopí
Lukáš Hurt

Jak ale propagovat konopí, které v mnohých státech USA, ale třeba také v Kanadě a dalších zemích dostalo „zelenou“? Emily Paxhiaová, spoluzakladatelka fondu Poseidon Management, jenž se zabývá investováním do konopných obchodů, mluví v souvislosti s propagací o „obyčejné produkci zemědělství“, jako je třeba výroba vína, piva či kávy. Spisovatel Seth Godin ale tvrdí, že se jedná o zcela nové a specifické odvětví, které si žádá individuální přístup, nikoli kopírování marketingových strategií alkoholového či potravinářského průmyslu.

Konopí na internetu

Noviny, magazíny, rádio či později televize byly, co se týče marketingu, pro alkohol vhodnými médii. Dnes ale převzal pomyslnou štafetu hlavního média, které se prolíná našimi životy, internet.

konopi billboard

MedMen zaplavila konopnými billboardy okolí Los Angeles


Ten však není masovým médiem v původním smyslu slova, ale spíše masivně rozšířeným mikrosvětem. Z toho Godin a další marketéři vyvozují, že konopné společnosti by se místo oslovování celé společnosti měly zaměřit na specifické a poměrně úzké cílové skupiny.

Konopné firmy zkrátka potřebují originální a kreativní marketingovou strategii a individuální přístup k zákazníkům.

Zároveň je nutné počítat s tím, že v konopném marketingu existuje spousta restrikcí i ve státech, které tuto rostlinu v posledních letech legalizovaly, a kromě toho se řada velkých mediálních společností bojí mít s konopím cokoli společného.

Čtyři průkopníci

Například veleúspěšnému řetězci konopných prodejen MedMen, který je největším prodejcem legálního konopí v Kalifornii, došla trpělivost s tím, jak mu velké magazíny odmítají publikovat reklamu. Nakonec se společnost rozhodla uzavřít smlouvu s vydavatelstvím  Paper Magazine a začala vydávat vlastní čtvrtletník nazvaný Ember, ve kterém se snaží o destigmatizaci této byliny a jejích uživatelů. 

Billboardy, které zobrazují lidi ze všech prostředí – například i policisty – jako konopné nadšence, se objevily podél dálnic, ale i na hospodách v Los Angeles.

Konopné firmy zkrátka potřebují originální a kreativní marketingovou strategii a individuální přístup k zákazníkům. A občas se jim to i podaří. Níže naleznete několik ukázek průkopníků v tomto novém a neuvěřitelně rychle se rozvíjejícím oboru.

Tokyo Smoke

Kanadská značka Tokyo Smoke poněkud zariskovala, když spustila reklamní kampaň ještě předtím, než v druhé největší zemi na světě došlo k legalizaci rekreačního konopí (stalo se tak 17. října). Jejich video se místo na samotné konopí soustředí na datum legalizace, které se v Severní Americe píše jako 10/17/2018.

Spot je nabitý eufemismy a na webové stránce ke kampani můžete najít například návod na konopnou meditaci (která vás hodí do klidu na 10 minut a 17 sekund) nebo seznam ingrediencí na zelenou domácí pěnu do koupele (za cenu 10 dolarů a 17 centů).

The Lord Jones

The Lord Jones je maloobchod s konopnými poživatinami s obsahem tetrahydrokanabinolu (THC), kanabidiolu (CBD) a dalších kanabinoidů. Bude zásobovat pět hotelů řetězce Standard International nabídkou konopných želé bonbónů, čokolád a karamelů

konopi marketing

Proti stigmatizaci: Konopí opravdu neužívají jen ulítlí lidé. I když...


Jedná se o první případ, kdy velký hotelový řetězec legálně nabízí konopné produkty s obsahem psychoaktivního THC.

MedMen a konec nálepkování

Konec nálepkování je hlavní heslo kampaně zmiňovaného řetězce MedMen, které boří stereotypy týkající se uživatelů konopí. Billboardy, které zobrazují lidi ze všech prostředí – například i policisty – jako konopné nadšence, se objevily podél dálnic, ale i na hospodách v Los Angeles.

medmen whisky mgretailer

Kampaň MedMen v ulicích Los Angeles


Vývojářský tým, který na reklamě pracoval, ji chytře zveřejnil 20. dubna, kdy se v Severní Americe (ve zbytku světa o něco méně) slaví světový den konopí.

Humboldt Legends

Humboldt Legends jsou světově proslavení šlechtitelé těch nejlepších odrůd konopí ze severní Kalifornie. Jejich cílem bylo lokalizovat jejich produkty, prodávané ve Spojených státech, za pomocí služeb švýcarské společnosti SICPA Security LLC, která se specializuje na identifikaci a bezpečnost.

Každý konzument tak přesně ví nejen to, co kouří, ale také z jaké farmy jeho kuřivo pochází.

Pro větší transparentnost vytvořili razítka s QR kódem, který obsahuje informace o produktu, včetně data sklizně, odrůdě a přesném obsahu THC a CBD. Každý konzument tak přesně ví nejen to, co kouří, ale také z jaké farmy jeho kuřivo pochází.

foto: MG Retailer, zdroj: Adweek

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...