Crocsy jsou populární letní nebo taky domácí plastové boty. Podle komentátora magazínu The Hustle Jacoba Cohena si ani většina lidí, kteří je nosí, nemyslí, že by tyhle botky vypadaly nějak moc elegantně. Jsou ale pohodlné a existuje mnoho stovek různých variant, které jsou určené nejen k poflakování na pláži. Kreativitu a oblibu této značky (i jejím napodobeninám) tedy asi nikdo upírat nemůže.
Společnost Crocs každopádně v nynější krizové době prožívá dvouciferný, dá se říci raketový růst prodejů. Díky spojení se známými osobnostmi a také změně směřování mezi prémiovější značky byly "kroksky" jedinou významnou značkou obuvi, která zaznamenala nárůst prodeje i loni na jaře, tedy v době, kdy se rozjela koronavirová epidemie. Jak to? Lapidárně řečeno: Když trávíme dny zavření doma a pracujeme online, přes telekonference, nestaráme se o to, jak vypadají naše nohy. To, co na nich máme, prostě nikdo nevidí. Tajemství aktuálního úspěchu značky Crocs je ale i trochu někde jinde.
O polovinu vyšší tržby
Americká výzkumná agentura The NDP Group uvádí, že mezi březnem a říjnem roku 2020 klesly prodeje obuvi o 60 %, tržby z pantoflů a umělých dřeváků přitom vzrostly o 70 %, respektive o 22 %. A to je přesně artikl, který zákazníkům nabízí firma Crocs.
I když se můžeme podivovat tomu, že ty hnusné pantofle vůbec někdo nosí, trh a čísla hovoří jasně.
Úspěch společnosti Crocs lze připsat generálnímu řediteli Andrewu Reesovi. Jeho strategie optimalizace výroby, která zahrnuje i konec prodejen, kde se obuv dobře neprodávala, v kombinaci s budováním "cool značky" proměnila firmu v jednu z největších a nejrychleji rostoucích značek sportovní obuvi na světě. Tržby ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020 vzrostly o více než 55 % na 407 milionů dolarů a i výhled na celý rok 2021 je optimistický. Očekává se růst tržeb o 20 až 25 %.
Frčí i ozdoby dírek
Příjmy z takzvaných Jibbitz, ozdůbek, které kupují rodiče svým dětem po čtyřech dolarech a strkají je do šestadvaceti dírek, kterými se kroksy pyšní, se rovněž nasčítají. Za rok 2020 se tento dílčí zdroj peněz firmy Crocs zdvojnásobil a v roce 2022 by mohl představovat 6,5 % z tržeb celkových. Proč ne, když je má v oblibě i basketbalová megahvězda LeBron James.
Partnerství s celebritami, jako jsou rapper Post Malone či zpěvák Justin Bieber, a také značkami, mezi něž patří Balenciaga a KFC, vedlo k 750% nárůstu prodeje kroksů na specializovaném obchodě StockX. V maloobchodě pak prodeje kroksek vzrostly "jen" o 125 %. Akcie společnosti Crocs jsou také úspěšné a jejich hodnota naskakuje dvouciferně. I když se můžeme podivovat tomu, že ty hnusné pantofle vůbec někdo nosí, trh a čísla hovoří jasně. Jde o velmi úspěšnou značku, ať se nám to líbí, nebo ne.
Reklama
foto: Shutterstock, zdroj: The Hustle