Kvalitu banky lze posuzovat podle nejrůznějších parametrů, jedním z nich může být i počet klientů. Víte, kolik jich má vaše banka? Jaký tuzemský peněžní dům se pyšní největším počtem zákazníků? A souvisí čísla i se spokojeností?
Banky nemají o zákazníky nouzi, jejich počet každoročně roste. Důvodů je hned několik. Lidé čím dál častěji zakládají účty a spoření malým dětem, starší klienti se nezdráhají peníze ukládat do bank a především střední generace rozkládá portfolio a správu financí svěřuje pod křídla dvou či více bank.
Počet klientů roste i menším bankám, které nedisponují hustou sítí poboček. Typickým příkladem je společnost Air bank, která v únoru oslavila už 800 tisíc zákazníků, a to má na počet klientů téměř nejmenší počet poboček, na jednu kamennou prodejnu připadá 22 531 zákazníků. Jak je možné, že je i přesto konkurenceschopná?
Děláme to online
Menší banky typu Air bank od prvopočátku umožňují klientům řadu služeb provést online. Díky správě financí přes internet pak není nutné mít kamennou pobočku v těsné blízkosti bydliště.
Lidé dávají přednost přívětivému klientskému přístupu a online správě před frontami na pobočce.
Hravě lze z počítače založit běžný i spořicí účet, sjednat půjčku, zobrazit zapomenutý PIN, změnit limity na kartě nebo získat nejrůznější žádosti o potvrzení. A jak je vidno, lidé dávají přednost přívětivému klientskému přístupu a online správě před frontami na pobočce a osobním kontaktem s bankéřem.
Kolik klientů mají české banky?
Banky s největším počtem klientů se pyšní milionovými čísly, nejvíce jich pak má Česká spořitelna, a to 4 600 000, na druhém místě je Komerční banka s 1 664 000 klienty a bronz získala MONETA Money Bank s necelým milionem.
Češi jsou velmi konzervativní, a tak řada z nich o změně banky neuvažuje.
V řádech stovek tisíc se pohybují banky jako ČSOB, Raiffeisenbank, mBank nebo výše zmíněná Air bank. Každé z těchto bank důvěřuje více než půl milionu lidí. Hello bank pak spravuje finance zhruba 450 000 zákazníkům, Equa bank 400 000, Sberbank 120 000 a Banka CREDITAS 100 000.
Čím víc klientů, tím lepší banka?
Otázkou zůstává, zda počet klientů vždy svědčí o spokojenosti. Není tajemstvím, že tradiční tuzemské banky mají v Česku pořádný náskok. Zatímco Česká spořitelna si buduje své jméno už od roku 1825 a Komerční banka je na trhu od roku 1990, menší banky typu Air Bank působí v Česku sotva 10 let. Je tedy jasné, že nová konkurence té staré nemůže v počtu klientů za tak krátkou dobu konkurovat.
Navíc Češi jsou velmi konzervativní, a tak řada z nich o změně banky neuvažuje. Někteří o přechodu ke konkurenci nechtějí ani slyšet, a to i přesto, že nejsou s poskytovanými službami spokojeni. Přitom změna díky kodexu mobility už nemůže být snazší, stačí si vybrat klientsky přívětivější banku a ta vyřeší vše za vás, a to i včetně pravidelných plateb a trvalých příkazů.
Reklama
foto: Shutterstock, zdroj: Půjčka.co