fbpx

400 kontroverzních kanálů, které by mohly sloužit jako návnada na děti, YouTube ruší. Odstraní navíc desítky milionů nevhodných pedofilních komentářů

Zveřejněno: 28. 2. 2019

Člen kreativního týmu YouTube a komentátor Philip DeFranco nedávno na svém twitterovém účtu zveřejnil zprávu, která podrobně informuje o tom, jak jeho tým intenzivně maká na odstranění nežádoucích videí a komentářů, jež souvisí se zneužíváním dětí. Podle magazínu The Verge společnost YouTube o problému také informovala příslušné orgány.

Odstartoval to Matt Watson

Skutečnost, že věci dostaly tak rychlý spád, zřejmě odstartovalo peprné video Matta Watsona. Bývalý youtuber zde přímočaře popisuje problém šíření nevhodných videí a komentářů pod nimi a ptá se, proč YouTube může zablokovat komentáře, ale nesmaže podezřelé účty. Od doby, kdy se video dostalo na veřejnost, stáhly z platformy YouTube své reklamy velké společnosti jako Epic Games, Nestlé a Disney. Další společnosti, jako jsou Grammarly a Peloton, požádaly YouTube o prošetření celé záležitosti.

Podle DeFranca není oplzlost, která dnes bohužel vládne online světu, výhradně problémem YouTube.

Mluvčí YouTube již předtím na pro The Verge řekl, že tým YouTube okamžitě začal pracovat na odstranění podezřelých účtů, nahlásil nezákonné činnosti příslušným orgánům a zablokoval pochybné komentáře. Přislíbil rovněž, že firma bude i nadále potírat jakékoli náznaky zneužívání dětí a přijme další opatření. Nejen na zprávě Philipa DeFranca je vidět, že se věci pohnuly. O tom svědčí i příslib smazání 400 podezřelých účtů a blokace desítek milionů pochybných komentářů.

Neoprávněná kritika?

Mnoho lidí YouTube kritizuje za to, že děti před nevhodným obsahem nechrání. Jiní youtubeři „svou“ mateřskou společnost brání. Sem patří i DeFranco, který ve svém videu tvrdí, že potírání zločinnosti páchané na dětech je něčím, proti čemu společnost vždycky bojovala.

Související…

YouTube hraje na ruku aktivistům proti potratům. A dost drsně
Kateřina Hájková

Faktem je, že už v roce 2017 platforma zavedla obecné směrnice, které regulují nevhodné chování v souvislosti s dětskými videi, a měly by taky inzerentům určovat místa, kam umisťují své reklamy. Podle DeFranca není oplzlost, která dnes bohužel vládne online světu, výhradně problémem YouTube, ale celého virtuálního prostoru. „Jakmile byli informováni o útočném obsahu, řešili situaci,“ říká DeFranco a dodává, že podobně se může zachovat každý.

foto: Shutterstock, zdroj: The Verge

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...