Posledních osm let pracovala pro americké firmy a mnoho času strávila v Silicon Valley. Dnes Senta Čermáková využívá své zkušenosti ve společnosti Deloitte a její cílovou skupinou je takzvaná generace Z, tedy mladí lidé, kterým je v současnosti od 5 do 25 let. Na konferenci Dítě v síti 2018 ředitelka pro inovace popsala, co je pro tuto nadějnou generaci v kariéře důležité a jak s nimi Deloitte pracuje.
Hlavním tématem přednášky byly stáže pro mladé, které se Deloitte podle Senty Čermákové snaží co nejvíce přizpůsobit specifickým potřebám generace Z.
„Čekalo by se, že u nás budou stážisté počítat daně nebo dělat audity. Ale tak to není. Přijdou k nám a mohou si vybrat, zda budou dělat některé z našich aktivit, nebo pracovat na vlastních programech,“ říká Čermáková, která zdůraznila, že společnost na stáže přijímá nadprůměrně chytré a pracovité jedince a maximálně se snaží využít jejich potenciál.
Senta Čermáková (1968)
Vystudovala biokybernetiku na ČVUT. Kariéru začala ve společnosti Digital Equipment, později působila ve společnosti Hewlett-Packard. Zastávala pozice Brand Evangelist, Change Agent a Project Manager v oborech prodejů, marketingu, fúzích a akvizicích. V dubnu 2011 byla jako první žena zvolena Manažerem roku 2010. V současnosti se věnuje inovacím v poradenské firmě Deloitte. Jejím manželem je novinář Miloš Čermák, se kterým má dvě děti, Vavřince a Jolanu.
„Generace Z má velké sociální cítění a zároveň obrovskou touhu po zpětné vazbě. Tu jim nedávám jen já, ale celý tým. Říkáme jim pouze pozitivní věci, a ty negativní posíláme ‚tichou poštou‘“ popisuje dále Čermáková s tím, že stážistům nechtějí snižovat sebevědomí hned na začátku kariéry.
Reklama
Na konci přednášky Čermáková podotkla, že podle jejích zkušeností není vhodné mladým lidem cokoli zakazovat. „Je dobré jim naslouchat a dát prostor k sebevyjádření.“
foto: Tomáš Železný, zdroj: Dítě v síti