Netrávíme online až moc času? Umíme se ještě bez mobilů a sociálních sítí bavit? Umíme se ještě bez online seznamek seznámit? Umíme se ještě jen tak dívat kolem sebe a jen tak lelkovat? Umíme si ještě užívat bez pípání a blikání mobilů? Vydržíme chvilku bez sledování friends, bez surfování, konzumace instastories, bez lajkování a hejtování? Umíme ještě žít offline? To se dá snadno zjistit.
Zkuste strávit jeden #denoffline. A absolvovat tak druhý ročník národního dne osvobozeného od všudypřítomných komunikačních technologií. Ten letošní připadá na zítřek, tedy sobotu 21. září. Pokud chcete akci podpořit, dejte ještě během dneška na své sítě vědět, že se připojujete... a v sobotu odpojujete. A nezapomeňte přidat dnes už osvědčený hashtag #denoffline. Vypnutý bude v sobotu ostatně i celý web Flowee.cz, takže vám vlastně ani nic neunikne.
Kdopak se nám odpojí
Loni se ke kampani Den offline připojily desítky známých osobností ze světa kultury, byznysu i sociálních sítí. A letos tomu nebylo a doufáme, že ještě i nebude, jinak. A kdo do toho s námi jde? Strávit jeden den offline slíbili novináři, umělci, sportovci, podnikatelé, herci…
Mít svobodu znamená zároveň mít i nezávislost. Znamená to nebýt závislý na ničem, ani na internetu.
Svými příspěvky vás tedy v sobotu neoblaží (tedy pokud to vydrží) Tomáš Klus, Iva Pazderková, Vanda Hybnerová, Ewa Farna, Andrea Kalousová, Martin Holečko, Luděk Staněk, Lukáš Hejlík, Johny Machette, ale třeba také lékař Jan Hnízdil. Strávit celý den offline se zavázal i podnikatel Karel Janeček. „Mít svobodu znamená zároveň mít i nezávislost. Znamená to nebýt závislý na ničem, ani na internetu. Dopřejte si svobodu. Buďte offline 21. září. Dvacet jedna je číslo našeho vesmíru.“
Básník Petr Soukup o Dni offline dokonce sepsal pár veršů. Jmenuje se ‚Zkus to‘ a zní nějak takhle: „Když máš radši blond, proč si dávat brunetu. Když máš radši film, proč chodit do baletu. Když radši spíš, proč se dávat k atletům. Jednu věc však ale zkus: jednadvacátého září nebýt na netu.“ Svoji účast (nejen díky výše sepsané básni) přislíbily desítky dalších lidí. A někteří i sami posílají fotografie, které vystavujeme na instagramu Flowee. Porušit svůj slib "onlinového mlčení" pro ně tedy bude o to těžší.
Odpojují se i firmy
Podporu dni offline nevyjadřují jen "celebrity", ale i celé firmy a organizace. Mezi ně patří třeba Aerofilms, Zážitky.cz, LeasePlan, ELAI a mnoho dalších. Den offline také podporuje Národní centrum pro bezpečnější internet.
Chceme, aby si lidé uvědomili, že oba tyhle světy, online i offline, můžou spolu koexistovat v dokonalé harmonii.
Smyslem akce Den offline je upozornit na stále vyšší závislost našich životů na internetu a sociálních sítích, tedy na nehmotném, neviditelném a stále expandujícím světě online, který má v posledních letech tendenci vyrovnat se světu reálnému. Chceme, aby si lidé uvědomili, že oba tyhle světy, online i offline, můžou spolu koexistovat v dokonalé harmonii, aniž by se člověk musel vzdávat svého volného času.
Reklama
foto: Flowee, zdroj: Den offline