Prázdná Praha je na pohled moc hezká. Fotky osamocených běžců na Karlově mostě za denního světla jsou něco, co jsme si donedávna mohli maximálně vyrábět ve Photoshopu, a to, že si kvůli šálku espressa poblíž orloje už nemusíte brát půjčku, je paráda. Jenže co naplat, Praha je turistické město a její ekonomika je na těch osmi milionech turistů, kteří sem za normálního stavu jezdili, docela dost závislá.
Turisté ročně přinesou Praze okolo stovky miliard korun (je to mj. třetina obratu turismu v Česku) a letos je jich o osmdesát procent méně. Pražští radní, kteří se situaci snažili urgentně řešit, spustili kampaň nazvanou V Praze jako doma, která odměňuje turisty, co v Praze zůstanou delší dobu.
Vydáno bylo přes 270 000 bodů, které odpovídají 135 000 nocím strávených v Praze!
„My se hlavně snažíme všechny motivovat, aby v Praze přespali a něco utratili tady, ne v zahraničí,“ řekla radní pro kulturu Hana Třeštíková v rozhovoru pro Flowee. Do kampaně, která začala 1. července, Praha investovala 100 milionů korun. Jak se tato investice vyplatila, oznámil na svém profilu náměstek primátora Pavel Vyhnánek.
Výsledky kampaně V Praze jako doma
- Do programu se zapojilo přes 400 ubytovacích zařízení od pětihvězdičkových hotelů přes hostely a penziony až po kempy.
- Za každou noc v partnerském zařízení dostává návštěvník Prahy 2 body, které pak přeměňuje na služby a vstupy do různých míst.
- V nabídce je téměř 80 možností, kde body uplatnit (více na vprazejakodoma.cz).
- Vydáno bylo přes 270 000 bodů, které odpovídají 135 000 nocím strávených v Praze!
- Nejvíce návštěvníků tvořily rodiny s dětmi přespávající 2 až 3 noci ve čtyřhvězdičkových hotelech.
- Nejoblíbenějšími destinacemi byly zoo, Pražský hrad a Petřínská rozhledna, rekordní zájem návštěvníků zaznamenalo ale i planetárium a řada návštěvníků si vyzkoušela možnost privátních prohlídek města s profesionálním průvodcem.
- Program využili hosté nejen z ČR, ale i okolních států, zejména Slovenska, Německa a Polska.
- V některých hotelech tvořili hosté v rámci programu až 90 % klientů.
- Dle Tomáše Prouzy, předsedy Svazu obchodu a cestovního ruchu, program #VPrazejakodoma snížil ztráty sektoru až o čtvrtinu.
Cesta správným směrem
„Zkrátka a dobře, tohle se vážně povedlo,“ říká Pavel Vyhnánek a gratuluje všem, kteří se na kampani podílejí: Františku Ciprovi, řediteli společnosti Prague City Tourism, a také radní Hance Třeštíkové, do jejíž gesce společnost a obecně podpora turismu patří.
Akci hodnotí kladně i Klára Stárek Zachariášová, generální sekretář Asociace hotelů a restaurací České republiky: „AHR stála od počátku u přípravy projektu a organizaci Prague City Tourism děkujeme za skvělou spolupráci.“
To, že kampaň, která potrvá ještě celé září, kovidové ztráty plně nenahradí, je jasné. Ale je to signál: O problému víme a chceme s ním i nadále něco dělat.
Reklama
foto: Praha.eu, zdroj: V Praze jako doma