fbpx

Zveřejněno: 20. 9. 2017

Před 25 lety se na jedné konferenci o zdravém životním stylu náhodně setkali zakladatel rakouského SONNENTORU Johannes Gutmann a Tomáš Mitáček, který byl "bylinkovým nadšencem" a spoluzakladatelem české části firmy. Tehdy v České republice nevzniklo jen názorové propojení, které zaselo semínko zrodu české firmy, ale vznikla i myšlenka podpory lokálních pěstitelů, kterým SONNENTOR vyplácí poctivou cenu a z vypěstovaných bylin a plodů vyrábí kvalitní bioprodukty, které si postupně získávaly své místo na trhu.

A na trhu se stále daří. Dokonce natolik, že přední výrobce biočajů a biokoření z jižní Moravy otevřel na začátku září v reprezentativních prostorách Harrachovského paláce rodiny Baťů v Jindřišské ulici novou prodejnu. Ta je po Čejkovicích a Brně třetí prodejnou, kde se s produkty SONNENTORU můžete setkat. 

S příchodem jednatele a současného ředitele Josefa Dvořáčka odstartovala firma celou řadu aktivit, kterými se SONNENTOR ještě více přiblížil svým zákazníkům v oblasti transparentnosti a pochopení celé filozofie firmy.

sonnen prodejna1

Zážitky i salon

Návštěvníkům se otevřely brány SONNENTORU s možností nahlédnout do samotné výroby biočajů při zážitkových exkurzích. V rámci turistického projektu Bylinkový ráj vznikl v prostorách firmy čajový salon s kavárnou, bylinkovou zahradou a dalšími možnostmi vyžití.

Dalším krokem bylo otevření první firemní SONNENTOR prodejny s nabídkou celého sortimentu v areálu firmy v Čejkovicích u Hodonína, kterou následovala prodejna v Brně. A před několika týdny byla otevřena první prodejna v Praze. "S naší pražskou prodejnou budeme zase o trochu více na očích a věřím, že se na nás brzy štěstí opět usměje a že s jednou prodejnou v Praze nekončíme," říká Václav Dvořák, vedoucí obchodu SONNENTOR. Díky celé škále aktivit dnes ve firmě působí 130 zaměstnanců, čímž firma naplňuje další ze svých cílů, kterým je podpora regionální zaměstnanosti.

sonnen prodejna

V Jindřišské nenajdete jen bylinky a koření

Inspirace plná vůně

Pražská prodejna tak navazuje na koncept firemních prodejen, který vychází z filozofie trvalé udržitelnosti a z úzké spolupráce s biopěstiteli. Produkty jsou umístěny do dřevěných selských skříní, které symbolizují důraz na tradici a ruční práci. Na rozloze 60 m2 si zákazník může vybrat z kompletního sortimentu, který představuje téměř 800 bioproduktů. A k celkové atmosféře je třeba přičíst i prostředí plné vůně bylin a koření. 

Hlavními produkty SONNENTORU jsou bylinné čaje, které pocházejí zejména z českých a rakouských políček. Dále jsou to rozmanité směsi koření z nejodlehlejších koutů světa. "Stejně jako meduňku nebo mátu, kterou odebíráme od rodiny Šulců nebo Podstavků, tak i kurkumu nebo zelenou kávu dovážíme přímo od našich známých biopěstitelů z Nikaraguy, Tanzánie nebo Indie," dodává Václav Dvořák.

V SONNENTORU všechny své pěstitele znají a za jejich práci jim vyplácí poctivou cenu. Z prvních pár nadšených českých pěstitelů je jich dnes téměř 30. "S nápadem pěstovat bylinky v bio režimu přišel náš syn. Zkusili jsme to a zjistili jsme, že to jde a dává nám to smysl. SONNENTOR pořádá každoročně setkání všech pěstitelů, kde mezi sebou sdílíme zkušenosti. Velmi si vážím této spolupráce a férového jednání, kterého se nám od SONNENTORU dostává," říká dlouholetý dodavatel SONNENTORu Josef Šulc.

sonn caje

Bio čaje podle potřeby a denní doby

40 partnerských prodejen

A co se dá ještě v nové prodejně v Jindřišské ulici sehnat? Tradičním bestsellerem je ručně skládaný Adventní kalendář se 24 zajímavými bylinnými směsmi nebo čaj Dobrá nálada. Zákazníci si také oblíbili originální Zelenou kávu v porcovaných nálevových sáčcích nebo ájurvédský zlatý nápoj Kurkuma Latte.

Nabídku produktů lze nalézt také v takzvaných partnerských prodejnách SONNENTOR, kterých je k dnešnímu dni více než 40. "Před několika lety jsme se rozhodli, že naše kvalitní produkty nebudeme za nevýhodných podmínek a pod tlakem na cenu dodávat do sítí nadnárodních supermarketů. Díky tomu můžeme vytvářet úžasné produkty z kvalitních místních čerstvých surovin a vytvářet pro místní, české lidi nová pracovní místa. Naše produkty symbolizují hodnoty, za kterými si pevně stojíme," dodává jednatel společnosti Josef Dvořáček.

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...