fbpx

Zveřejněno: 25. 5. 2017

Na trh přichází modré víno značky Blumond. Jedná se o blankytný sekt s příchutí broskve. Italové jej ovšem berou jako urážku vinařského řemesla. Má totiž pouhých 7 procent alkoholu.

Italští vinaři uznají za víno nápoj, který má alespoň 10 procent alkoholu. To i přes fakt, že tamní fajnšmekři jsou milovníci vín, která neobsahují takové množství alkoholu jako jiné běžné značky populární ve světě. Proto budou muset jižanské podniky nejspíše obměnit etikety na označení „drink“ nebo „koktejl“.

Místní o novém, vzhledově extravagantním výrobku nesmýšlejí zrovna pěkně. Mluví o urážce italského vinařství nebo o jakési kapalině se zředěným alkoholem. Amatérští degustátoři však kouzlu modrého vína podlehli, a tak se na instagramové síti začaly objevovat nadšené fotografie s touto žhavou novinkou.

modre vino shutterstock 82134514

Značka Blumond začala vyrábět blankytný sekt s příchutí broskve.

Dobývání světového trhu

Nové modré víno se stává oblíbeným především v Americe a Číně. Za pár týdnů nápoj dorazí do Sicílie a útokem vezme i Evropu. Firma Fratelli Saraceni, stojící za novou značkou vína, stanovila jeho cenu na 20 euro. Vypadá to, že se kontroverzní výrobek stává trendovou záležitostí. Dokonce se spekuluje o tom, zda nesesadí velice oblíbenou „růžovou“ značku Rosé.

modre vino

Firma Fratelli Saraceni stanovila jeho cenu na 20 euro.

Modré víno tu už jednou bylo, neúspěšně

Není to poprvé, co se na trhu objevilo právě takové víno, jakým je Blumond. Minulý rok se s touto originální „novinkou“ vytasili výrobci ze španělské studentské firmy Gik. Šlo o skupinu mladých lidí, nemajících žádné zkušenosti s výrobou vinných nápojů. Jejich produkt byl následně stažen. Důvodem zákazu prodeje byla propagační kampaň firmy. V tomto lživém reklamním tažení se tvrdilo, že je víno čistě přírodní. To ale později vyvrátily laboratorní testy. 

Gik nápoj obsahoval 11 procent alkoholu a stál pouhých 11 eur. Cílem bylo dodávat svůj produkt na trh jak v rodné zemi, tak po celé Evropě, stejně jako nyní v případě Fratelli Saraceni. Při tom šlo původně jen o zjištění, jak by svět reagoval na tak odlišný nápoj svého druhu. Reakce byly samozřejmě velice příznivé, a tak měla značka větší plány do budoucna. Proč modrá barva? Šlo o snahu odlišit se s absolutně vybočujícím nápojem nezapadajícím mezi to, na co jsou lidé zvyklí, a tak na sebe upozornit.

 

Čtěte také:

Večeře pro pravé labužníky: Lasagne se žampiony na víně 

Výzkum potvrdil, že voda s bublinkami kazí zuby

Jak moc jsme zodpovědní za to, co spácháme v opilosti? 

 

foto: Shutterstock

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...