Velké letní prázdniny jsou v plném proudu a děti čekají dva měsíce plné zábavy, her a výletů. Pokud však vaše ratolesti ještě nemají program na poslední víkend v srpnu a chtěli byste jim usnadnit návrat do školních lavic, přihlaste je na exkluzivní víkendový kemp Odemykání dětského potenciálu. A o co přesně tedy jde? I to vás zajímalo v další sérii otázek pořadu Jana Mühlfeita a Kateřiny Novotné.
1. Má na rozvoj dítěte a jeho potenciálu vliv i jídelníček a stravovací návyky?
„Ano, má. Protože nejlepší výkon, ať už je to ve škole, v práci nebo ve sportu, podáváme ve stavu flow. V tomto okamžiku se dějí dvě věci – vypíná se vnímání času a náš interní kritik, který nám pořád říká: Ne, tohle nezvládneš. To není možné atd. Zároveň se do mozku vylučují chemikálie, které nám ve výkonu pomáhají, jako například oxytocin, dopamin či endorfin. Jenže aby se tyto chemikálie mohly vytvořit, spotřebuje dítě obrovské množství energie, kterou je samozřejmě nutné doplnit. Proto je nesmírně důležitá lehká, pestrá a zdravá strava. A nemůžeme zapomínat ani na pitný režim. Dospělý člověk by měl hned po ránu vypít půl litru vody, dítě alespoň 3 dl,“ vysvětluje Jan Mühlfeit a Kateřina dodává: „ V současné době děti bojují s tím, zdali jít ven, nebo si sednout k počítači. Pakliže si vyberou tu druhou variantu, musíme dbát na zdravou stravu o to víc, protože to pak nemají kde vyběhat.“
Kateřina Novotná a Jan Mühlfeit pořádají na konci srpna víkendový kemp Odemykání dětského potenciálu.
2. Je čas letních prázdnin, jak můžeme podle vaše názoru dětem pomoct se vzděláváním a rozvojem právě v tomto období?
„Poslední srpnový víkend pořádáme v Harrachově třídenní dětský kemp. V krásné přírodě je pro děti i rodiče připraven opravdu nabitý program. Od přednášek, workshopů přes vyhodnocování talentových testů až po nejrůznější sportovní aktivity a soutěže. Těšit se můžete třeba i na dětskou jógu, základy meditace či školu mentálního tréninku atd. Chtěli bychom vyplnit předěl mezi letními prázdninami a začátkem školního roku, pomoci dětem opět nastartovat mozkové buňky a dát jim chuť se začít učit,“ odpovídá Kateřina.
3. Jakou roli hraje vedení dětí k týmové spolupráci a nejen zaměření se na jejich vlastní výkon?
„Ať už děláte cokoliv, dnes se zkrátka pracuje v týmech. I umělec musí rozumět svým potencionálním zákazníkům, kteří budou jeho dílo kupovat či obdivovat. Abychom však mohli pochopit ostatní, musíme nejprve poznat sami sebe. Je nutné si uvědomit, že silné stránky jednoho člověka jsou slabinami druhého, ale právě proto se můžeme krásně doplňovat. Spolupráce je velmi důležitá, jen se musí začít pěkně od začátku, kdy si řekneme, v čem vynikáme, a navzájem se poznáme. Úplně stejně to vlastně funguje i na našich seminářích. Na závěr zadá Katka dětem týmové cvičení, ve kterém si vymyslí, v čem budou podnikat, a děti se mají zformovat tak, aby se komplementárně doplňovaly,“ uzavírá Jan.
Zajímá vás něco ohledně potenciálu vašich dětí? Zasílejte své dotazy na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Ty nejlepší necháme zodpovědět.