Taky jste závisláci na biokosmetice? Až donedávna byl můj favorit e-shop BIOOO.cz. Široký sortiment, fajn ceny, vzorky zdarma a vyzvednutí v prodejně kousek od mé práce. Značka ideál to přestala být s poslední objednávkou. Pečlivě jsem vybrala biokosmetiku jako dárek pro moji maminku k narozeninám, zaplatila… a tím příběh téhle objednávky skončil někde v nedohlednu.

Byla jsem zvyklá, že BIOOO vypravuje zásilky obratem, proto mě dost znejistilo, že ještě pět dnů po objednávce nedorazila zpráva od přepravce, že přebírá zásilku. Místo toho později dorazil zmatený e-mail od BIOOO: z mé objednávky mají skladem prý jen jednu položku, a to kakao. Mohou ho odeslat? Kromě toho si můžu vybrat z následujícího zboží – a následoval strastiplně zdlouhavý výčet. Konkrétně 228 položek, které s mou objednávkou vůbec nesouvisely, od zubních kartáčků po rtěnky. Jedná se o aktuální stav skladových zásob velkého e-shopu s 25letou tradicí?

Sáček kakaa mi jako super dárek k narozeninám opravdu nepřišel, takže jsem zažádala o storno a okamžité vrácení peněz. Po pár dnech přišla další odpověď, která opět vypadala, že celá zákaznická podpora v čele s majitelem obchodu Petrem Bílkem bojuje s úpornou kocovinou:

Na e-maily neodpovídají a na zákaznické lince jsem strávila již několik hodin poslechem hudby a automatu, který mi sděloval pořád dokola, kolikátá jsem v pořadí. Už u nich nikdy nic nekoupím.

„Moc mě mrzí celá situace, nicméně objednávky posíláme, byť nyní dočasně se zpožděním. Samozřejmě Vám peníze vrátíme. Přeji vše dobré, Petr Bílek.“

Nic nevíme, nic nemáme a peníze nevracíme

Žádné peníze ale nedorazily, a tak jsem se stavila přímo na pražské prodejně BIOOO v DBK Budějovická. „A vy jste ještě nedostala peníze? Tak to je opravdu zvláštní, se všemi zákazníky se stornem zpožděné objednávky už jsme se totiž domluvili a peníze jsme poslali,“ tvrdí ochotná prodavačka a odkazuje se na změnu firemního logistického systému, který tyto problémy údajně způsobil.

„Teď už by žádné problémy neměly být,“ loučí se se mnou s úsměvem. Ostatně to samé tvrdí BIOOO na svém facebookovém profilu, kde konečně přistála vlažná omluva zákazníkům s odkazem na „změnu skladových a logistických procesů“, více než měsíc od prvních objednávkových debaklů. A to nejspíš jen v reakci na článek na iDNES.cz, který zrovna vyšel ve stejný den, jen o pár hodin dřív… jaká náhoda, nemyslíte?

Mimochodem: po celou dobu potíží se firma BIOOO neobtěžovala vyvěsit upozornění a omluvu přímo na své webové stránky. Nic netušící zákazníci (včetně mě) tak vesele objednávali dál bez ohledu na to, že BIOOO neplnilo své závazky už stovkám až tisícům zákazníků ve frontě před námi. Kdo z nás by si prověřoval starou známou firmu na online srovnávačích, že?

Kdybych to byla bývala udělala, zjistila bych, že populární Heuréka.cz BIOOO.cz už zablokovala z důvodu zvýšené zákaznické nespokojenosti. Stížnosti klientů na Heuréce se shodují se všemi ostatními: E-shop nedodává, nevrací peníze, neodpovídá na maily, a pokud si chcete zavolat na zákaznickou podporu, vyčleňte si na to i několik hodin volného času.

Po celou dobu potíží se firma BIOOO neobtěžovala vyvěsit upozornění a omluvu přímo na své webové stránky. Nic netušící zákazníci (včetně mě) tak vesele objednávali dál bez ohledu na to, že BIOOO neplnilo své závazky už stovkám až tisícům zákazníků ve frontě před námi.

Alice, ověřená zákaznice: „Bohužel se musím přidat ke špatným recenzím. Dříve jsem v Biooo objednávala bez problému. Nyní čekám již 11. den na svou objednávku, kterou stále nemám. Na e-maily neodpovídají a na zákaznické lince jsem strávila již několik hodin poslechem hudby a automatu, který mi sděloval pořád dokola, kolikátá jsem v pořadí. Už u nich nikdy nic nekoupím.“

Stabilizovaná situace? Těžko

Proti odvážnému tvrzení, že má BIOOO své procesy už pod kontrolou, svědčí nejnovější komentáře pod zmíněnou omluvou na facebookových stránkách BIOOO. Rozhodně to totiž nevypadá, že jsem ta úplně poslední, komu BIOOO „zapomnělo“ zaplatit:

Podle spekulace iDNES.cz mohou za současným stavem BIOOO.cz spíš než „skladové a logistické procesy“ stát problémy s hrazením závazků. Zajímal nás postoj samotné firmy BIOOO.cz, a to jak k přetrvávajícím problémům s objednávkami, tak ke spekulacím o tom, že jde česká vlajková loď biokosmetiky ke dnu. Na oficiální vyjádření jsme společnosti BIOOO nechali šest dnů, ale do redakční uzávěrky tohoto článku bohužel nepřišla žádná odpověď.

Pokud tak potřebujete doplnit zásoby své oblíbené biokosmetiky, naklikejte si váš nákup raději jinde. O dalším osudu 25letého e-shopu BIOOO.cz nejspíš rozhodnou další týdny až měsíce. Pokud patříte mezi zákaznice, které na svou objednávku nebo peníze čekají, držíme vám palce s vyřízením reklamace!

Související…

Klienti jako dojné krávy. Aerolinka Ryanair fascinuje svou upřímností
Tereza Hermochová

foto: Shutterstock, zdroj: Autorský článek