fbpx


Před reklamou se neschováte. Pivovar ji dokázal dostat do snů dobrovolníků 1 fotografie
zdroj: Coors

Vypadá to, že jedna firma konečně pokořila vysněnou marketingovou metu. Dostala reklamu do snu zákazníků. Odborníci varují, že něco podobného se může stát i bez souhlasu lidí

Zveřejněno: 7. 9. 2022

Reportéři magazínu The Hustle hovořili se ženou, která se zúčastnila experimentu pivovaru Coors. Tomu se údajně podařilo infiltrovat její sny reklamami na domácí pivo. Cestovatelka Bobbi Gouldová v roce 2021 odpověděla na podivný inzerát na sociální síti Craigslist, podle něhož byla jedna „velká značka“ ochotna zaplatit 1 000 dolarů ke všemu svolnému spáči. Gouldová a její přítel na inzerát odpověděli a byli nasměrováni do skladu v Los Angeles, kde bylo společně s nimi více než tucet dalších dobrovolníků připojeno k zařízení pro monitorování mozku. Experiment pečlivě sledovali obchodníci a marketéři z Molson Coors.

Gouldová a další pokusní králíci dostali pokyn, aby se podívali na video, které představovalo produkty Coors uprostřed vodopádů a džungle. Pak si měli zdřímnout při poslechu zvuku z videa, které právě sledovali. Gouldová později uvedla, že opravdu měla sérii „divných Coorsových snů“. „Měla jsem jeden, kde jsem skákala v baru u tyče a kolem byly produkty Coors,“ uvedla Gouldová. „V dalším jsem byla v letadle, házela jsem na lidi plechovky Coors a oni mi za to děkovali.“

Pivo na mozku

Po tomto netradičním prožitku byli účastníci experimentu požádáni, aby společně diskutovat o zážitku, díky kterému se podle svých slov cítili „jako laboratorní krysy“. 

Je snadné představit si svět, ve kterém se chytré reproduktory stávají nástroji pasivní noční reklamy, ať už s naším svolením nebo bez něj.

„Pokoušeli se implantovat Coors do našich mozků,“ svěřila se Gouldová na svém blogu. „Prostě mi na tom něco opravdu nesedělo.“ Toto údajné utrpení není první, které pivovarníci ze společnosti Coors způsobili lidem ve snaze vložit reklamy do jejich snů.

Úspěch, nebo nebezpečná zbraň?

Science Magazine v červnu 2021 uvedl, že Coors spolu s dalšími firmami včetně Xboxu a Burger Kingu na vkládání reklam do snů dobrovolníků pomocí zvuku a videa spolupracovali. Článek magazínu popularizujícího vědu také uvádí, že 40 vědeckých „výzkumníků snů“ podepsalo otevřený dopis, který vyzývá k regulaci podobných experimentů.

„Tyto na míru ušité zvukové stopy by se staly pozadím našeho spánku, stejně jako nekonečné billboardy, které z amerických dálnic udělaly jednu velkou reklamní plochu,“ napsali vědci ve svém otevřeném dopise.

„Bez ohledu na záměr společnosti Coors jejich činy připravily půdu pro útok na integritu osobnosti každého z nás,“ pokračuje dopis výzkumníků. Vzhledem k tomu, co Gouldová o experimentu prozradila, se zdá, že jejich varování je třeba brát vážně.

Související…

Může blbost omlouvat? Aneb co znamená „rozum průměrného člověka“
Petr Vyroubal

foto: Shutterstock, zdroj: Futurism

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...