fbpx

Trio designérů švédské automobilky sbírá prestižní ceny po celém světě. Naposledy v Severní Americe

Zveřejněno: 6. 3. 2019

Nedávno jsme na Flowee psali o skandinávském designu, který se stává (nejen) v Severní Americe "funkčním luxusem". To, že je skandinávský design ze Skandinávie, ještě neznamená, že ho navrhují pouze Skandinávci. To je třeba případ švédského výrobce automobilů Volvo. Ten při vývoji nových modelů vsadil hned na tři šéfy designu různých národností: Němce, Angličana a Rakušana. A vyplatilo se.

Všechna tři prémiová SUV, na kterých společně pracovali, totiž vyhrála prestižní ocenění Auto roku udělované v Severní Americe, Asii a Evropě, a učinila tak z Volva jednu z předních světových prémiových automobilových značek. Ty nejlepší nápady designérského tria, prověřené úspěchy modelu XC90, udaly tón jeho následovníkům ze všech modelových řad švédské automobilky.

Zredukovat skandinávský design na čistý modernismus je špatně, každá věc musí být také plně funkční.

Po změně vzhledu portfolia automobilky Volvo Cars a omlazení značky Volvo v průběhu předchozích let se trio designérů nyní zaměří hlavně na designové příležitosti, které švédská automobilka vytvoří svým posunem směrem k elektrifikovaným a autonomně řízeným vozidlům.

Úspěšný design

Nová modelová řada od trojice designérů nenabízí jen nový design. Je také ztělesněním celkové transformace, jíž automobilka v posledních letech prošla a která se zúročila v pěti po sobě jdoucích letech stále narůstajících prodejů.

„Pracovat s Maxem a Robinem je pro mě potěšení. Jeden druhého inspirujeme,“ říká Thomas Ingenlath, ředitel pro design. „Nejvíc jsem hrdý na to, že se nám podařilo zasadit Volvo do správného rámce prémiové skandinávské značky, která se může pochlubit designem, díky němuž nabízí atraktivní a žádané produkty.“ Thomas se věnuje designu víc než 20 let. Na svém profesním kontě má vedoucí pozice v automobilkách Audi, Volkswagen a také Škoda, kde působil předtím, než se v roce 2010 připojil ke společnosti Volvo Cars.

Není to tak, že bychom si sedli každé ráno a modlili se ke skandinávskému designu. Prostě to přichází přirozeně.

Také britský designér Robin Page má v oblasti luxusního designu víc než bohaté zkušenosti. Před svým nástupem na pozici ředitele pro design interiéru ve společnosti Volvo Cars, k níž se připojil v roce 2013, pracoval pro značky jako Rolls-Royce a Bugatti a působil také jako ředitel pro design interiéru ve společnosti Bentley Motors. Zde měl na starosti interiéry řady modelů Bentley a interiér limuzíny britské královny Alžběty II. 

„Předtím než jsme se s Maxem připojili k Volvu, vytvořil Thomas strategii, na jejímž základě jsme následně sestavili tým potřebný k naplnění jeho vize. Výsledkem je současná fantastická modelová řada,“ popisuje základ společného úspěchu Robin Page.

Třetí z designérů Maximilian Missoni se narodil a vyrůstal v Rakousku. Je nejmladším členem týmu automobilky Volvo Cars a dohlíží na designovou renesanci značky. Stejně jako Thomas Ingenlath i Maximilian pracoval v centru designu automobilky Volkswagen v německé Postupimi, kde nasbíral zkušenosti při práci pro různé značky koncernu VW. Do Volva přišel v roce 2012 na pozici šéfa pro design exteriéru. 

„Myslím, že jsme skutečně uvedli design značky Volvo do prémiového segmentu,“ říká Maximilian Missoni. „Nejsilnější Thomasovou stránkou je jeho vizionářství a jeho smysl pro vytváření velkých věcí pro budoucnost. Robin zase proměnil design interiéru a dodal značce Volvo kvalitu, která nastavila absolutní standard.“

Obklopeni Švédskem

Zredukovat ale skandinávský design na čistý modernismus je špatně, každá věc musí být také plně funkční. Severské klima je drsné a pouhá krása by tu neobstála. Auta tak musejí být schopna nastartovat i v hlubokých minusových teplotách a stěrače se musejí umět zbavit sněhového nánosu. 

„Není to tak, že bychom si každé ráno sedli a modlili se ke skandinávskému designu,“ vysvětluje Thomas Ingenlath. „Prostě to přichází přirozeně. Já jsem cizinec a naše designérské oddělení je cizinci tvořeno z padesáti procent. Žijeme ale ve Švédsku, jsme jím obklopeni.“

Spolupráce designérského týmu se rozšiřuje nad rámec designu. Jeho členové například úzce spolupracovali s experty automobilky Volvo Cars na bezpečnost, aby společně vyvinuli komunikační způsoby budoucích autonomně řízených vozidel. „Během posledních pěti let jsme mohli sledovat masivní změnu, jíž značka Volvo prošla,“ říká Robin Page. „Z velké části je to o automobilovém designu a o způsobu, jakým prezentuje značku Volvo a Skandinávii. Když se podíváme na příští generaci vozů, bude zajímavé sledovat, jakým způsobem do ní začleníme nové technologie a jak vdechneme novým produktům esenci skandinávského designu.“

Související…

Volvo zkoumalo, co dnes vlastně Američané považují za luxus
Tereza Hermochová

foto: Volvo Cars, zdroj: AutomotiveWorld

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...