Celkem 174 inovativních nápadů a projektů přihlásili začínající podnikatelé z České i Slovenské republiky do letošního dvanáctého ročníku soutěže Vodafone Nápad roku. Ucházeli se o investice ve výši až 20 milionů korun, příležitosti v zahraničí nebo odborný mentoring a zpětnou vazbu.
Absolutním vítězem soutěže Vodafone Nápad roku 2019 se staly chytré boty Miomove Barbory Malaníkové, která tak mimo jiné získala finanční výhru 300 tisíc korun. Její obuv funguje jako osobní trenér a pomáhá lidem zlepšovat techniku chůze a běhu. Využívá k tomu tlakové senzory pro analýzu došlapu a mobilní aplikaci, která vizualizuje výsledky tréninku. Obuv Miomove dokáže zlepšit držení těla, rozložení váhy a zapojení svalů, čímž mimo jiné předchází bolestem.
Na druhém místě se umístili Karel Mařík a Jarmila Kowolowská se službou Grason. Ta řeší problém s nedostatkem personálu v gastronomii tím, že v mobilní aplikaci propojuje spolehlivé restaurace a ověřené pracovníky se zájmem o krátkodobou brigádu. Restaurace tak mohou efektivně vykrývat výkyvy v poptávce. Projekt současně získal speciální cenu týdeníku Ekonom. Jako třetí se umístil Vojtěch Dlouhý a jeho nástroj Feedyou, který automatizuje firemní procesy s pomocí chatbotů. Za sebou má firma již více než 150 implementací v sedmi zemích a je na cestě stát se globálním hráčem ve svém odvětví.
„Každý rok se potvrzuje, že Česko i Slovensko jsou země plné dobrých nápadů a chytrých lidí. Během dvanácti ročníků Nápadu roku prošlo soutěží už přes 1 800 inovativních projektů. Stále více z nich má zdravé sebevědomí, globální ambice a prosazují se i na náročných zahraničních trzích. Jen v přímých investicích už naši účastníci získali přes 170 milionů korun,“ komentoval výsledky zakladatel soutěže Martin Kešner.
Peníze, kontakty i příležitosti
Zvláštní cenou Technologický projekt roku porota ocenila tým Varistar vedený Janem Semrádem. Zemědělským firmám nabízí komplexní technologické řešení pro výrazné zvýšení efektivity a současně i snížení ekologické zátěže – od sběru a analýzy dat včetně zpracování satelitních snímků až po řízení jednotlivých prací. Jiří Nedvěd pak získal cenu Huawei Startup roku za aplikaci N-view mobile, která využívá rozšířenou realitu pro tvorbu virtuálních prohlídek realit s aktivním půdorysem nemovitosti. Dalším zajímavým nápadem byla třeba klávesnice HandCubeKeys pro hendikepované nebo technologie „POL“ firmy Plastoil, která se zabývá přeměnou nerecyklovatelného plastového odpadu na olej s širokým využitím v petrochemickém a rafinérském průmyslu.
Bez ohledu na konečné umístění dostaly finálové projekty příležitost prezentovat své projekty před investory a konzultovat je s mentory z oblasti technologií, financí, marketingu či obchodu. Kromě finanční odměny pro vítěze byly mezi oceněné týmy rozděleny také věcné ceny za 1,6 milionu korun.
Šance pro firmy i studenty
Posláním startupové soutěže Vodafone Nápad roku je rozvíjet podnikatelské myšlení a aktivity studentů i široké veřejnosti a usnadnit jim počáteční kroky v samostatném podnikání. Je určena jednotlivcům i týmům s podnikavým duchem a dobrými nápady. O úspěchu projektu v soutěži nerozhoduje pouze nápad samotný, ale především jeho proveditelnost, kvalita zpracování a potenciál budoucího růstu.
Reklama
foto: Nápad roku, zdroj: Nápad roku