fbpx

Kosmetické produkty ORGANICKÉ APOTÉKY se vyrábí ve Statenicích nedaleko Prahy. Jsou plné bylin, olejů, květinových esencí a účinných látek. Vše jede podle přísného certifikovaného procesu

Zveřejněno: 16. 7. 2020

www.havlikovaapoteka.cz

Česká kosmetická značka, jejíž organické produkty jsou výsledkem dokonalé souhry skvělých surovin, moderní vědy a účinků léčivých bylin. Denně inspiruje tisíce žen ke kosmetickým a láskyplným rituálům. Drží se receptur prověřených časem. Pro inspiraci sahá až do 16. století. Využívá vzácné oleje, bylinky a látky, které měly už tenkrát na ženy takřka zázračné účinky. Řeč je o ORGANICKÉ APOTÉCE, kterou jste ještě donedávna mohli znát pod názvem Havlíkova apotéka. Letos ale přešla k používání nového jména. Zajímá vás příběh, který stojí za jejím vznikem? 

První záblesky

Majitelka firmy Zuzana Maxima Krejčí míchala krémy a masti už jako malé děvče. Vylouhovala bylinky, přecedila je přes plenu, smíchala s jarem a kapičkou maminčina parfému a první kosmetický výrobek byl na světě. Už odmalička ji fascinovaly různé masti a krémy, ale také podnikání jako takové. Na to měla talent. Prodat uměla i rozdrcené pilulky s bylinami a receptem na užívání. Byl z toho průšvih, a tak se tenkrát na nějaký čas odmlčela.

APOTÉKA a historie jejích produktů sahá až do 16. století, kdy se míchaly elixíry mládí a krásy.

Postupně ale začala sbírat staré knihy i receptury a inspiraci čerpala z přírody, kterou milovala. Klíčové pak bylo její setkání s profesorem Antonem Fojtíkem z ČVUT, označovaným za otce nanotechnologie, se kterým se začala zaměřovat na nejvyšší možnou biokvalitu. Jejich spolupráce trvá dodnes a na trh uvádí prvotřídní organickou kosmetiku.

Za oponou

Kosmetické produkty ORGANICKÉ APOTÉKY se vyrábí ve Statenicích nedaleko Prahy. Jsou plné bylin, olejů, květinových esencí a účinných látek. Vše jede podle přísného certifikovaného procesu. Nikdo nezahálí. Nad výrobou i vývojem má dohled sama majitelka. Vývoj jednoho produktu či jedné kosmetické řady trvá minimálně rok. Od nápadu až po finální produkt. APOTÉKA a historie jejích produktů sahá až do 16. století, kdy se míchaly elixíry mládí a krásy.

hav6148

Postup výroby některých z nich zahrnoval uložení elixíru na tři měsíce do země, kde čerpal sílu stromů pro pevnost pleti a životodárnou vodu pro její vláhu. APOTÉKA na legendy o zázracích nevěří, raději vychází z vědecky podložených poznatků. I přesto byl starobylý postup výroby dodržen, a díky tomu mohl vzniknout jedinečný kosmetický přípravek s původním názvem Elixír mládí a krásy.

Byliny

Jen ty nejlepší, organicky pěstované, z vlastních zahrad nebo od certifikovaných dodavatelů. Jedině takové jsou obsaženy v produktech. V Chářovicích u Prahy se nachází rozlehlé pláně. O ty se starají zahradníci, kteří často bylinkám zpívají. Bylinky, které nelze vypěstovat v našem podnebném pásmu, nakupuje firma od těch nejlepších producentů z celého světa. Například levanduli používá jen tu, která roste ve Francii 800 metrů nad mořem. S šalvějí dělá přesný opak než všichni ostatní, nechává ji dovážet ze severu, kde je chlad. Je jí méně, ale je kvalitnější, krásnější, baculatější.

V současné době již pořídíte v APOTÉCE kompletní péči o pleť, tělo i vlasy a vybírat můžete z více než stovky produktů.

Mnohé bylinky pocházejí od sousedů z Tater. Je pravda, že úroda bylinek je někdy limitující a nedá se úplně naplánovat. Občas tedy nelze vyrobit všechny produkty. Právě proto majitelka firmy zvažuje, že kvůli tomu některé recepty upraví. Například včelího medu je málo a včely je podle ní nutné chránit. Jsou důležitější než krása. 

První produkt a první prodejna

Jeho vývoj trval téměř 4 roky. Z pohledu majitelky to stále nebylo ono a několikrát se musel předělat. Nakonec vyhrál v mezinárodní kosmetické soutěži ve Francii. Když se otevíral první obchod v Liberci, mělo být produktů celkem 19. Majitelka byla však spokojena pouze s jednou jedinou mastičkou podle receptu ze 17. století. Její název zůstal původní: Havlíkův přírodní zázrak.

Dodneška je to bestseller. Je neuvěřitelné, že APOTÉKA měla na svém startu opravdu jen tento jediný produkt. Na odbyt šel skvěle! Netrvalo dlouho a byla otevřena druhá prodejna v pražském obchodním centru Palladium a pak další obchod v historickém centru Prahy, v ulici Jilská. Následovala regionální města. Dnes je obchodů celkem 16 po celé České republice i na Slovensku.

Ranní probuzení a inspirace

K Zázraku přibyla Ranní čisticí maska, která je dnes ikonickým produktem. APOTÉKA naučila ženy používat masku ráno. Přišla s tím jako první na světě. Vznikl tak úžasný kosmetický rituál, který nastartuje celý den. Ten se rychle ujal a přišel nápad na další produkty i rituály. APOTÉKA u jedné masky nezůstala. Naopak, rozhodla se jich vytvořit hned několik jak pro různé účely, tak pro různé typy pleti. Celkem vyvinula 77 nových masek rozmanitých příchutí a vůní a ty představila světu v jeden jediný okamžik.

hav6144

APOTÉKA uvádí na trh nové produkty každého čtvrt roku. Většinou jde o celou produktovou řadu. Mezi nejnovější patří Petrželová, ta pomáhá sjednotit a rozzářit pleť. Pak je tu Cibulovo-fazolová, po které vlasy rychle rostou, získávají hustotu, objem a lesk. V současné době již pořídíte v APOTÉCE kompletní péči o pleť, tělo i vlasy a vybírat můžete z více než stovky produktů.

Certifikace jako pečeť kvality

Kosmetické přípravky APOTÉKY mají certifikát CPK nebo ještě přísnější CPK Bio. Jednou z hlavních a nejdůležitějších podmínek pro získání tohoto certifikátu je používání výhradně přírodních surovin, jejichž sběr probíhá šetrným způsobem. Takto certifikované výrobky musí obsahovat složky získané z ekologického zemědělství, jejichž množství se uvádí na obalu. Důraz je zde kladen na ochranu životního prostředí a minimální dopad na přírodu.

Kosmetické přípravky APOTÉKY opakovaně získávají prestižní ocenění Modrá planeta za ekologicky čisté produkty. Tato ocenění jsou udělována v rámci veletrhu Interbeauty Prague a hodnotí se zde čistota produktů. Další ocenění produkty APOTÉKY získaly v soutěži BEPPA (BEAUTY EXPO & PROKOS PRODUCTS AWARD). Ta jsou puncem prvotřídní kvality produktů a jsou udělována v rámci veletrhu World of Beauty & Spa. Mohou je obdržet jen výrobky patřící k nejlepším ve svém oboru.

Balení a pojmenování produktů

Krásná zahradnice, Milovaná babička, Porcelánová panenka, Královská snídaně pro pleť. Nápady na názvy přípravků přicházejí z různých směrů. K většině se váže určitý příběh. Například receptura na pleťový krém Krásná kurtizána byla skutečně vyvinuta pro ženu, která pracovala ve vyhlášeném pražském podniku. Velmi dbala o svůj vzhled a přála si ho zachovat svěží navždy. Nebo Hraběnčino sérum se připravovalo speciálně pro hraběnku Emilii Von Kneifel. Některé názvy pomáhají vybrat zákaznice. Tak mohly vzniknout nové balzámy po opalování – Svůdný a Něžný.

Důraz je kladen i na obaly. Firma upřednostňuje recyklovatelné obaly a sklo a motivuje zákazníky, aby použité obaly vraceli na prodejnu. Plastové obaly jsou výjimkou, a i těm chce dát firma do roku 2021 sbohem. APOTÉKA přemýšlí o dalších trendech, jako je „bez obalu“. Je klidně možné, že šampon si brzy načepujete do vlastní lahvičky dle své potřeby.

Za celou APOTÉKOU stojí moře lásky, nespočet nápadů a hodně poctivé práce. Více se dočtete na webu a produkty můžete vybírat na e-shopu www.havlikovaapoteka.cz.

Související…

O kosmetice ze starých dobrých časů, která se dá i jíst
Milada Kadeřábková

foto: Havlíkova přírodní apotéka, zdroj: Havlíkova přírodní apotéka

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...