fbpx

Proč to nejde u nás? V USA k očkování přesvědčují i McDonald’s nebo Uber 1 fotografie
zdroj: Shutterstock

McDonald’s v USA propaguje informace o vakcínách na kelímcích kávy, Uber a Lyft poskytují bezplatné jízdy na místa, kde se očkuje

Zveřejněno: 4. 7. 2021

K tomu, aby se nerozhodní Američané nechali očkovat, přispívají kampaně v odvětví rychlého občerstvení a sdílených jízd. Řetězec McDonald’s oznámil, že uzavírá partnerství s Bílým domem při propagaci informací o očkování na svých kávových kelímcích. A prezident Joe Biden ohlásil nový program ve spolupráci s Lyftem a Uberem. Provozovatelé sdílených taxislužeb nabízejí bezplatné jízdy do očkovacích center.

Počínaje červencem tak čekají zákazníky v USA upravené kelímky McCafé a samolepky na krabicích se vzkazem „We Can Do This“. Jde o propagační slogan amerického ministerstva zdravotnictví.

Partnerství vlády s byznysem?

McDonald’s také uvedl, že ještě během května zveřejní na newyorském náměstí Times Square billboard s informacemi o vakcínách. Ministr zdravotnictví Xavier Becerra ve svém prohlášení uvedl, že partnerství veřejného a soukromého sektoru pomůže lidem činit informovaná rozhodnutí o jejich zdraví a dozví se o krocích, které mohou podniknout na ochranu sebe a svého okolí.

Míra očkování v USA se zpomalila a úředníci se začali setkávat s váhavými reakcemi některých segmentů populace.

V rámci Bidenova cíle, aby bylo do 4. července 70 % dospělé americké populace očkováno alespoň jednou dávkou vakcíny, budou firmy nabízející sdílenou dopravu propagovat prostřednictvím svých aplikací jízdy do a z desítek tisíc očkovacích míst. Lidé si budou moci jednoduše vybrat místo očkování v jejich okolí, postupovat budou podle jednoduchých pokynů pro uplatnění jízdy a pak se prostě na místo očkování nechají Uberem nebo Lyftem zdarma dopravit. Program propagace vakcín potrvá právě do 4. července.

Mladší jsou váhavější

Míra očkování v USA se zpomalila a úředníci se začali setkávat s váhavými reakcemi některých segmentů populace. Veřejný i soukromý sektor vyvíjí značné úsilí, aby nedocházelo k poklesu poptávky po vakcínách. Společnost Unilever dodává zmrzlinu zdarma zdravotníkům a očkovaným na několika očkovacích místech.

Podle nedávného průzkumu nadace Kaiser Family Foundation 47 % lidí, kteří uvedli, že chtějí s očkováním zatím počkat, také uvedlo, že by je k očkování přesvědčilo placené volno. Celých 39 % oslovených dokonce prohlásilo, že by na ně fungovala jako přesvědčovací metoda finanční pobídka ve výši 200 dolarů od jejich zaměstnavatele.

Související…

Po covidu nejsou úplně za vodou ani děti. Následky u nich dlouho přetrvávají
Kateřina Hájková

foto: Shutterstock, zdroj: The Guardian

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...