Nedávný průzkum, který mezi Američany proběhl pod patronátem televize NBC News a deníku Wall Street Journal, pro Facebook nedopadl vůbec dobře. Američané světové sociální síti většinou nevěří a mají k němu negativní postoj. Vzhledem k pověsti Facebooku a skandálům z posledních měsíců se není čemu divit. Už samotná nedávná zpráva, že Facebook uchovával miliony uživatelských údajů včetně hesel nezabezpečených v plain textu, ukazuje, že proklamace šéfa Marka Zuckerberga o důležitosti ochrany dat uživatelů jsou jen slova, která mají za cíl uklidnit veřejnost a média.
Úniky dat z Facebooku, případně jejich zpeněžování ale ukazují, že realita je někde jinde. Pohledem zvenčí by se mohlo zdát, že ochrana uživatelských dat a soukromí prostě ve firmě není na pořadu dne.
Celých 82 % Američanů považuje pobyt na sociálních sítích za ztrátu času a jenom 15 % uvedlo, že čas strávený na sítích považuje za produktivní.
Většině z tisícovky respondentů průzkumu vadí dopady sociálních médií na americkou populaci, 57 % oslovených Američanů si myslí, že sociální média přispívají k jejich rozdělení. Pouhých 31 % si naopak myslí, že Facebook lidi spojuje, což byl možná na začátku Facebooku skutečně cíl jeho zakladatelů.
Je to ztráta času
Celých 82 % Američanů považuje pobyt na sociálních sítích za ztrátu času a jenom 15 % uvedlo, že čas strávený na sítích považuje za produktivní. Více než polovina oslovených prohlásila, že sociální média šíří více lži než pravdu, což je zajímavé vhledem k jinému výzkumu, podle něhož lidé čerpají zprávy více ze sociálních sítí než z novin.
Američané se přes svoji zjevnou nespokojenost s prostředím sociálních sítí nehodlají této kratochvíle vzdát.
Čtyřiapadesát amerických respondentů uvedlo, že nejsou spokojeni se současnou vládní regulací sociálních sítí. Spojené státy totiž nemají legislativu, která by se týkala ochrany osobních údajů na úrovni některých legislativ evropských (GDPR), ale mnozí významní hráči v technologickém průmyslu pro podobnou regulaci vyjadřují podporu, a to včetně generálního ředitele společnosti Apple Tima Cooka.
Názory na to, zda mají být velcí technologičtí giganti v rámci boje proti monopolům rozděleni do podfirem, jsou vzácně vyrovnané. Zajímavé potom je, že Američané se přes svoji zjevnou nespokojenost s prostředím sociálních sítí nehodlají této kratochvíle vzdát. Facebook prý v současné době používá 70 % dospělých Američanů.
Reklama
foto: Shutterstock, zdroj: Mashable