fbpx


Zveřejněno: 22. 3. 2017

Značka Festka, která se orientuje na zakázkovou výrobu exkluzivních silničních kol a rámů přinesla unikátní nápad. Vyrobila totiž kolo z recyklovaných použitých kávových kapslí Nespresso. To bylo následně vydraženo a výtěžek putoval Nadaci Terezy Maxové. 

Festka je česká technologická firma orientovaná na zakázkovou výrobu exkluzivních silničních kol a rámůSystém recyklace je pro Nespresso velkou prioritou a jak uvádí Andrea Petrová, marketingová ředitelka Nespresso, firma stahuje použité kapsle přímo od zákazníků nebo je možné je odnést do jakékoliv prodejny Nespresso a firma se následně postará o jejich ekologickou recyklaci. A právě recyklační proces se stal základní myšlenkou pro společný projekt Festky a Nespressa. „Hliník je dlouhodobě jeden z nejpoužívanějších materiálů pro výrobu kol. Vyrobit z použitých kapslí od kávy jízdní kolo a dát tak hliníku druhou šanci, pro nás byla obrovská výzva," říká Michael Moureček, spoluzakladatel firmy Festka.

dsc07055

Recyklace hliníku v ČR funguje velmi dobře, ale většina z recyklovaného materiálu končí v automobilovém průmyslu a dostat se do tohoto procesu s výrobou pár trubek pro jedno kolo se ukázalo jako nereálné. Nakonec se projekt podařilo dotáhnout do konce i díky nadšení firmy AL-Solid Tomáše Gruse, který ve své slévárně roztavil použité kapsle z Nespressa a do píkových forem odlil potřebné trubky. Ty pak Festka opracovala do stavu potřebného pro výrobu cyklistického rámu. Trubky vyrobené pro rám obsahují 995 použitých kapslí a proces výroby kola trval celkem tři měsíce.

Dráhová verze kola Festka Doppler je unikátní i díky designu. Všechny použité komponenty vytvářejí harmonický celek. Na designu disku zadního kola je použito 21 barev, které symbolizují všech 21 druhů chutí kávy Nespresso. „Snažíme se, aby každé kolo, které vznikne v naší dílně, neslo silný příběh, který řekne něco o zadavateli. A i když byl tento projekt mimořádně náročný, myslím, že se to do posledního detailu opravdu povedlo," dodává Michael Moureček.

Stejně jako dostal druhou šanci hliník z kapslí Nespresso, dostalo i kolo šanci pomoci, a to Nadaci Terezy Maxové. Ta dává šanci dětem, které to potřebují. Kolo bylo vydraženo v rámci charitativního večera během Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Kolo vydražil finančník Roman Jasenovec ze společnosti Fincentrum a na konto nadace přispěl částkou 160 tisíc korun. 

 

Galerie

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...