fbpx

Žebříček deseti nejzábavnějších reklam loňského roku na YouTube ovládl McDonald’s 1 fotografie
zdroj: YouTube

Chytlavá hudba a mediálně známé tváře: tak zní recept na to, jak se se svým reklamním spotem umístit v žebříčku nejzábavnějších reklam YouTube Ads Leaderboard

Zveřejněno: 30. 1. 2023

Ten každý rok srovnává úspěšnost reklamních spotů na základě počtu zhlédnutí a celkové interakce diváků s daným videem. Letošním překvapením je nejen dominance zadavatele McDonald’s, který svými spoty obsadil hned čtyři příčky žebříčku, ale také neobvyklá délka reklam a časté využití formátu hudebního videoklipu. Za hudební stopou nejoblíbenějších spotů loni stáli populární čeští tvůrci Kapitán Demo, Michal David a Pokáč. 

Reklamy, které si diváci pouští znovu, komentují je nebo si je vzájemně přeposílají – na ty nejúspěšnější z nich se každoročně zaměřuje žebříček YouTube Ads Leaderboard. Mezi opakované držitele předních příček patří značka McDonald’s, která v letošním roce uspěla hned se čtyřmi reklamními spoty, a stala se tak absolutním vítězem tohoto žebříčku. Lákadlem jejích spotů byly známé osobnosti, originální hudba a překvapivě delší stopáž, než bývá na YouTube zvykem. Společnost dlouhodobě ukazuje, jak efektivně využít potenciál YouTube a zaujmout své cílové publikum.

Hvězdy reklamního nebe

Největší ohlas získal vítězný spot Mc'n'Roll v hlavní roli s šéfkuchařem Přemkem Forejtem, jehož zpracování se ujaly kreativní agentury MSL Czech Republic, Leo Burnett a producent Jiří Burian. Svou tvář i hlas propůjčil značce také písničkář Pokáč ve skladbě Žeru naši planetu, která obsadila hned třetí příčku žebříčku. Čtvrtým nejoblíbenějším spotem žebříčku se stala exkurze Přemka Forejta do výrobny hranolků Přemek u dodavatelů. I v posledním spotu Jak vypadá štěstí vsadila kreativní agentura Follow Bubble na oblíbené tvůrce na YouTube  – Gogomana a Martina Creepa.

„Při tvorbě kreativních kampaní a aktivací máme sice jasně dané komunikační priority, ale spíš než o direktivní řízení se jedná o podporu sdílení nápadů a integraci specifického know-how našich agentur. Skvělým příkladem takového spojení agentur na jednom projektu je série edukačně zábavných videí ,Přemek u dodavatelů‘, za kterými stojí agentury MSL Czech Republic, Leo Burnett a Follow Bubble. Agentury MSL a Leo Burnett dále stojí za kreativitou a realizací PR stuntu Mc’nRoll i Pokáčovou písní Žeru naši planetu. V obou těchto případech jsme spolupracovali i s umělcem Jiřím Burianem. Integrovaná komunikace opakovaně přináší své ovoce a rozhodně v ní proto budeme pokračovat,“ říká Jitka Pajurková, ředitelka PR a komunikace McDonald’s Česká republika a Slovensko.

Druhou příčku žebříčku obsadil obchodní řetězec Penny Market, který v emočně silné Vánoční reklamě 2022 vyzval publikum k sousedské soudržnosti a pomoci druhým. Spot od agentury Inhouse opět překvapuje schopností zaujmout diváka i v rámci delší stopáže. Neméně úspěšný byl i další spot tohoto řetězce Žijeme s vámi 25 let hezky česky, který se dostal na sedmé místo žebříčku. Adaptací písně Non stop v podání samotného Michala Davida vznikla jedinečná a opět pro diváky chytlavá reklama, za níž stojí kreativní agentura Wilhelma Kinga. 

Úspěchu loni dosáhl také hudebně laděný spot MéněVíce, který vynesl společnosti Kofola páté místo. O kreativní zpracování se postaral tým agentury WMC Grey, který vsadil na emoce spojené s mladou letní láskou. Opět nechyběla ani chytlavá hudební složka, která zasadila děj do letní festivalové atmosféry.   

Oslovit publikum svou nabídkou investičních účtů zvládla Fiobanka prostřednictvím známého komika a herce Štěpána Kozuba, jehož tvář je se značkou opakovaně spojena. Kozub jako jedna z nejvýraznějších osobností YouTubu posledních let výrazně přispěl k zisku šesté příčky žebříčku. Za kreativním nápadem klipu Pro všechny světské radosti: Karta, cash, jak to chceš stojí agentura Jinej gang. 

Hudba, emoce a známé tváře

„Žebříček YouTube Ads Leaderboard opět ukázal, jak dynamicky se reklamní scéna mění. Překvapením je samotné obsazení hned čtyř příček žebříčku jediným zadavatelem. Všechny vítězné spoty si dokázaly i přes dlouhou stopáž udržet pozornost diváků, a to díky mediálně známým tvářím, chytlavé hudbě a silným emocím. Z výsledků brandliftů vidíme, že delší čas strávený sledováním videa má pozitivní dopad na celkové vnímání značky,“ popisuje Petr Houzar, obchodní ředitel YouTube v Česku a na Slovensku. 

Důkazem toho, že i zadavatelé z řad státních institucí dokážou reklamu na YouTube dobře využít, je klip od Státního zdravotního ústavu, který obsadil osmou příčku žebříčku. Ve svém hudebně laděném spotu Antibiotika ztrácejí sílu vsadili tvůrci na pořádnou dávku humoru v kombinaci s hudbou a hlasem populárního Kapitána Dema. Že se kreativní zpracování agentury McCann Prague osvědčilo, se shodli diváci nejen v pozitivních komentářích pod samotným videem. 

S videoklipem Hlas Lidlu se do žebříčku dostal také obchodní řetězec Lidl, který podobně jako konkurenční značky využil populární image i hlas v podání Kapitána Dema. Ten pro reklamní spot představil originální píseň o Týdnu značkových slev. Kreativní zpracování i komunikaci měla v tomto případě na starosti agentura Inhouse.

Související…

Jak dětem vysvětlit základy kapitalismu? Zkuste Dostihy a sázky
Zdeňka Musilová

 

foto: YouTube, zdroj: Autorský článek

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...