fbpx

Filmový online distributor Artinii byl vybrán mezi firmy, které se ve speciální sekci pro startupy zúčastní sedmého ročníku Berlinale European Film Market (EFM). Zároveň Artinii spouští platformu pro hybridní filmové festivaly

Zveřejněno: 26. 2. 2021

Český filmový distributor světových filmů Artinii oznámil své zařazení mezi 10 inovativních mediálně-technologických startupů, které se zúčastní 7. ročníku Evropského filmového trhu Berlinale (EFM). Od založení této prestižní sekce se Artinii účastní jako první český projekt vůbec. Startups Industry Sessions se letos konají od 1. do 5. března. Při této příležitosti Artinii spustilo také nový webový portál Artinii.Pro pro firemní klienty a uvádí na trh čtyři nové produkty – Artinii Content Delivery, Artinii White Label, Artinii Film Marketplace a Artinii Cinema Player.

Artinii.Pro se představuje společně s novým řešením pro hybridní filmové festivaly, které jejich organizátorům umožní uspořádat festival s tradičními filmovými projekcemi, přesunout jej do online prostředí nebo svým divákům nabídnout hybridní online i offline zážitek. Technologie Artinii je schválena americkou UIP Lab a čeká na potvrzení patentu v USA. V průběhu festivalu budou Artinii reprezentovat CEO a spoluzakladatel společnosti Vít Krajíček a COO Radovan Čech.

Lehčí život filmařům

Krajíček a Čech uvedli: „Je nám ctí, že jsme byli zařazeni do letošních Berlinale EFM Startups a těšíme se, až představíme Artinii.Pro filmovým tvůrcům, producentům a majitelům práv, kteří se EFM Industry Sessions zůčastní. Je zřejmé, že prostředí filmového průmyslu se nyní dramaticky mění a Artinii je připraveno pomoci filmovým profesionálům šetřit náklady, zefektivnit tradiční distribuční kanály nebo otevřít nové příležitosti bezpečného dodání obsahu divákům a filmovým fanouškům po celém světě.”

Technologie společnosti hrála klíčovou roli při dodání filmů pro více než 50 projekcí v rámci Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

Pro Artinii byl rok 2020 rokem změn a růstu. Technologie společnosti hrála klíčovou roli při dodání filmů pro více než 50 projekcí v rámci Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary (KVIFF) a v témže roce Artinii zprostředkovalo přes 100 butikových pop-up projekcí ve spolupráci se společností Kofola. Rok 2021 začal představením nové platformy Artinii.Pro zaměřené přímo na filmové profesionály a jmenováním bývalého manažera Warner Bros. Radovana Čecha jako COO společnosti.

Z Warnerů do Artinii

Radovan Čech posledních 10 let působil v oblasti filmové distribuce a v České republice zajistil uvedení více než 180 filmů do kin včetně komerčně stěžejních titulů jako Harry Potter a Relikvie smrti – část 2, Aquaman, Temný rytíř povstal, Joker nebo La La Land. V roce 2010 dohlížel na přechod filmové distribuce z analogových nosičů na DCP a nyní společně s Artinii plánuje představit filmovým profesionálům distribuční nástroje budoucnosti.

Artinii využívá pokročilou technologii digitální distribuce, a díky ní tak zároveň vytváří nové online tržiště pro veřejná promítání vylepšené o špičkové funkce ochrany obsahu.

Berlinale EFM Startups Industry Sessions EFM Industry Sessions se zaměřují na prezentaci podrobných informací o nejmodernějších trendech, aktuálních problémech a budoucnosti podnikání ve filmovém průmyslu. Filmový trh EFM tradičně probíhá v jednom z nejzajímavějších center pro startupy v Evropě, v Berlíně. Jeho komise každoročně vybírá 10 inovativních subjektů působících v oblasti mediálních technologií, které mají následně možnost prezentovat své služby hráčům z audiovizuálního průmyslu. Startupy zde poskytují nástroje a nápady, které jsou nezbytné pro přežití a budoucí růst filmového odvětví v rychle se měnícím prostředí.

Artinii je česká technologická společnost se sídlem v Praze, která poskytuje revoluční řešení pro bezpečnou digitální distribuci audiovizuálního obsahu. Základní produkty typu DaaS (Distribuce jako služba) naplňují cíl Artinii, kterým je zjednodušit distribuční proces, rozšířit filmovým dílům cílové publikum a usnadnit jejich tvůrcům, producentům, distributorům a vlastníkům práv oslovení diváků po celém světě. Artinii využívá pokročilou technologii digitální distribuce, a díky ní tak zároveň vytváří nové online tržiště pro veřejná promítání vylepšené o špičkové funkce ochrany obsahu.

Související…

Pandemii přežijeme, hlásí malá kina. Jen aby si divák na ten online moc nezvykl
Tereza Hermochová

foto: CityBee, zdroj: Artinii

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...