fbpx

Lávku za 200 milionů plánuje magistrát začít stavět v roce 2021. Projedou se po ní i cyklisté, kteří se na přívoz nevejdou

Zveřejněno: 25. 7. 2019

Nejrychlejší spojení mezi Holešovicemi, Štvanicí a Karlínem (a taky opačně) aktuálně zajišťuje přívoz P7, kterému se familiérně říká prostě Hol Ka. Vedení města tu každopádně už plánuje stavbu "pevné" lávky. Pokud vše půjde dobře, začne Praha s její výstavbou v roce 2021. A po jejím dokončení přívoz P7, tedy "holku", zruší.

Přívozů je v Praze k dispozici celkem osm, všechny jsou součástí pražského systému integrované dopravy a platí na nich stejné jízdní doklady jako v celé pražské MHD. Přívozy P1, P2, a P8 jsou v provozu celoročně. Přívozy P3, P5, P6 a P7 jsou v provozu sezónně, od konce března do konce října. Konkrétně Hol Ka, na kterou se vejde 12 lidí, přepravuje pasažéry už od léta 2015. 

Lávka, která by se měla začít stavět do dvou let, bude široká čtyři metry a povede z holešovické Pražské tržnice přes Štvanici, kde se z ní sejde až do Karlína.

I přesto, že prohánět se po Vltavě lodí je pro mnoho lidí zážitkem, nízká kapacita, provozní náklady a taky závislost na počasí i hladině vody nedělá z přívozů zrovna nejefektivnější způsob přepravy. „Pokud přívozy zajišťují pouze spojení z jednoho břehu na druhý, jsou většinou jen dočasným řešením případů, kdy v blízkosti dosud neexistuje most nebo lávka. Stejně tomu je tedy třeba i v Troji, kde funguje přívoz P8 jako náhrada za zřícenou lávku,“ řekl Flowee tiskový mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal. Dodává, že s provozem přívozu P7 se po otevření lávky už nepočítá.

Jiný případ je pak přívoz P5 mezi Výtoní, smíchovskou náplavkou a Císařskou loukou, kde sice částečně vede linka přívozu souběžně se železničním mostem, ale navíc zajišťuje spojení s Císařskou loukou, kam se z této oblasti jinak dostat nedá.

Pevná Hol Ka za 200 milionů

Lávka, která by se měla začít stavět do dvou let, bude široká čtyři metry, takže se na ni pohodlně vejdou i cyklisté. Povede z holešovické Pražské tržnice přes Štvanici, kde se z ní sejde až do Karlína. Náklady na přívoz P7 byly za loňský rok cca 1,7 milionů korun a za sezónu přepravil celkem 116 000 cestujících. Celkové náklady na stavbu nové lávky se vyšplhají k 200 milionů korun.

Uvažuje se také o Rohanském mostu, který propojí Holešovice a Karlín přes Rohanský ostrov.

„Aktuálně probíhají projekční práce, řeší se posudek vlivu na životní prostředí, minulý týden jsme jednali s odborem životního prostředí, dále se také jedná o tom, že podáme nejspíš územní rozhodnutí a stavební povolení v jednom balíčku, jak nám nově umožňuje zákon,“ řekl Praze TV náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Vedení magistrátu plánuje v souvislosti s přemosťováním Vltavy do budoucna i další investice. „Máme naplánovaný Dvorecký most, kde už probíhá projekční činnost, měl by propojit Prahu 5 a Podolí,“ dodává pro TV Praha primátor Zdeněk Hřib. Uvažuje se také o Rohanském mostu, který propojí Holešovice a Karlín přes Rohanský ostrov. Momentálně probíhá studie, jejímž cílem je pro stavbu najít optimální polohu. Hlavní město zároveň připravuje stavbu provizorního přemostění v místě zřícené lávky mezi Císařským ostrovem a Trójou. Lávka by měla být hotová příští léto.

foto: Paroplavba.cz, zdroj: Praha TV

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...