fbpx

Policisté, zdravotníci, hasiči i záchranáři v pražské kampani vzkazují: Chraňte sebe i ostatní

Zveřejněno: 26. 10. 2020

Jestli má rok 2020 své hrdiny, tak jsou to lidé, kteří doslova a do písmene nasazují kůži, abychom si my ostatní mohli i v době, kdy si na nás celý svět ukazuje prstem a klepe si u toho na čelo, bez přerušení dokazovat své občanské svobody, ostentativně odhazovat roušky, pořádat pitky s Romanem a vesele nakupovat paštiky s příběhem a mangold na farmářských trzích na náplavce. 

A přesně tihle lidé, kteří ani na jednou z výše vyjmenovaných svobodomyslných veselic nemají čas, jsou tváří nové pražské magistrátní kampaně: Pavlína, záchranářka pražské záchranky, Honza, velitel družstva pražských hasičů, Marie, strážnice pražské městské policie a Barbora, dobrovolnice Českého červeného kříže. Autorkou fotografií je Alžběta Jungrová.

Snažíme se pomocí skutečných hrdinů z první linie motivovat občany k dodržování základních bezpečnostních opatření.

Heslem kampaně je "Chraňte sebe i ostatní". „Kampaň poukazuje na to, že základní pravidla a zásady (včetně 3R) jsou nejefektivnější cestou k omezení šíření nákazy. Obzvláště nyní, kdy počty nemocných a v karanténě rostou, kampaň připomíná, že naše chování ovlivňuje nejen zdraví nás samotných, ale i zdraví ostatních,“ říká primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

Kampaň nemá za cíl strašit. Apeluje na běžnou lidskou solidaritu a ponechává si pozitivní akční nádech. „Snažíme se pomocí skutečných hrdinů z první linie motivovat občany k dodržování základních bezpečnostních opatření,“ říká náměstek primátora Petr Hlubuček. „Pomáháme také vyvracet řadu fake news, které v souvislosti s covid-19 kolují po internetu.“

Kde si brát příklad

Kampaň má jednoduché poselství. O vládních nařízeních si myslete,  co chcete, ale buďte ohleduplní, protože koronavirus kašle na to, jestli volíte Piráty nebo Andreje. A hrdinové z přední linie se musejí postarat v každém případě. 

„V těchto nelehkých dnech, kdy by měl být ministr zdravotnictví vzorem pro všechny občany, se ukazuje, z koho bychom si skutečně měli brát příklad. Jsou to zdravotníci, záchranáři a dobrovolníci, kteří se třeba prostřednictvím Českého červeného kříže rozhodli pomáhat v domovech pro seniory nebo nemocnicích. To jsou skuteční hrdinové, kterým můžeme věřit, když říkají, že to společně zvládneme, a já jsem ráda, že právě oni jsou tváří kampaně,“ říká Milena Johnová, radní hlavního města Prahy, radní pro zdravotnictví a sociální oblast.

hmp 102020 sjz clv 1185x1750 v2 nahled3 page 002

Kampaň kreativně vytvořil odbor médií a marketingu pražského magistrátu a celkové náklady na její výrobu a instalaci do veřejného prostoru činily přibližně 360 tisíc korun bez DPH. Část venkovních ploch poskytl městu bezplatně Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR). Kampaň se objeví také v tištěných periodikách, rádiích, online médiích, na sociálních sítích a na billboardech po celé Praze.

Pražský magistrát zároveň velice děkuje všem, kteří se do kampaně zapojili, a to včetně médií, která nabídla svůj prostor za zvýhodněných podmínek, či dokonce zdarma. V další části kampaně se plánují zapojit také některé známé osobnosti a influenceři.

Související…

Koronavirus zabolel o čtvrtinu míň: Jak je na tom kampaň V Praze jako doma
Zdeněk Strnad

foto: Hlavní město Praha, zdroj: Praha.eu

Galerie

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...