Společnosti JCDecaux skončila smlouva na provozování reklamy na zastávkách pražské městské dopravy a na CLV panelech v centru města. Reklamní agentura poté uzavřela smlouvu o exitu, která by měla ukončit její dosavadní působení v Praze. To probíhalo podle smlouvy, která je podle radního Jana Chabra „poplatná době a nešťastná“ a podle auditorské společnosti Pricewaterhouse Coopers pak pro město jednoznačně nevýhodná.
Nově bude zastávky vlastnit Dopravní podnik hlavního města Prahy a na provozování reklamních ploch na městském mobiliáři bude vyhlášena soutěž. V současné době ještě není ovšem jasno, kdy se tak stane. „Novou soutěž bude vyhlašovat dopravní podnik a do jejího ukončení bude období mezisprávy, ve kterém na zastávkách komerční reklama nebude,“ uvedl radní Jan Chabr.
Nosiče brzy zmizí
Množství ploch, které bude mít ve správě společnost JCDecaux, se tak bude postupně snižovat, CLV nosiče by podle exitové dohody měly zmizet do konce roku.
První nové přístřešky by se měly na pražských ulicích objevit v listopadu.
Nové zastávky bude město pořizovat podle vysoutěženého návrhu grafického studia Olgoj Chorchoj. Prototyp zastávky již v současné době stojí na Palackého náměstí, mírně se bude ještě upravovat například velikost průduchů. První nové přístřešky by se měly na pražských ulicích objevit v listopadu, datum vyhlášení soutěže na provozování reklamy na nich ovšem ještě není stanoveno.
„Otázkou je, jestli bychom měli vyhlásit soutěž až po dokončení výměny všech zastávek, nebo jestli by měla proběhnout postupná soutěž,“ dodává Jan Chabr.
Reklama
foto: Institut plánování a rozvoje