Narozeniny, odpolední fotbálek v televizi nebo pařba gamerů. Nic z toho se pravděpodobně neobejde bez piva a něčeho k zakousnutí. Brambůrky jsou ideální. Nemusíte se s tím dělat, dají se koupit doslova na každém rohu, a co se příchutí týká, vybere si opravdu každý. Konzervativci si dají ty obyčejné solené, najdou se příchutě pro zaryté masožrouty i varianty pro vegetariány. Ale kdo by proboha jedl tyhle?
Skořice a cukr
Jistě, cukr se skořicí je kombinace, se kterou nemůžete šlápnout vedle. Ale na brambůrkách? No, risk je zisk. Tedy alespoň někdy.
Cukr se skořicí byla limitovaná edice příchuti, která se na trhu objevila v roce 2014 a vydržela na něm do roku 2015. A pokud lze podle recenzí na Amazonu soudit, jen tak se nevrátí.
Mentol
Další speciálka, tentokrát určená pro indický trh. Tato měla u spotřebitelů od začátku o něco méně sporný ohlas.
Jeden z amerických šťastlivců, kteří měli příležitost tuto lahůdku ochutnat, ji zhodnotil takto: „Tyto chipsy byly pro mé americké chuťové buňky hádankou. Kdyby byla máta nahrazena koriandrem, pravděpodobně by měly (brambůrky) přirozenější chuť. Ale nakonec jsem si je opravdu užil.“ Nu, proti gustu…
Haggis s černým pepřem
Kdo ví, co je to haggis, tomu se teď možná obočí lehce zdvihlo o něco více, než když v Šestém smyslu vyšlo najevo, že Bruce Willis už toho ve světě živých moc nenaordinuje. Ale každému, co jeho jest.
Recenze na Amazonu (přirozeně výhradně od uživatelů ze Spojeného království) naznačují, že to byla trefa do černého. Téměř tři čtvrtiny šťastných konzumentů brambůrkám s příchutí směsi vnitřností vařených v ovčím žaludku udělilo plných pět hvězd.
Vegemite
Vegemite (australská obdoba britského Marmite) je tak trochu jako ananas na pizze. Buď to milujete, nebo to nenávidíte.
Chuť kvasnicových brambůrek ale pro standardní český jazýček nebude zrovna to pravé ořechové. Ostatně, ani rodilí Australané nebyli z tohoto počinu nijak zvlášť nadšeni. „Jako první mě zarazilo, že ty brambůrky vypadaly, jako by byly vyválené v nějaké špíně. Chuť mě taky nijak neohromila, není nijak výrazná. A pokud máte Vegemite rádi jako já, musíte mít pocit, že je to ošizené.“
Příchuť dámského přirození
Litevský výrobce brambůrek Chazz se prezentuje jako „mladý, progresivní a sociálně odpovědný tým, kterého silně znepokojuje fakt, že zájem o sex jde mezi lidmi napříč věkovými skupinami výrazně dolů“. K záchraně lidského druhu se rozhodl přispět vskutku originálním způsobem. Do své nabídky zařadil brambůrky s příchutí ženských pohlavních orgánů.
Cože? Jak jako? Podle výrobce se marketingový tým chopil úkolu se vší vážností a při práci vycházel z vlastních zkušeností. S cílem dosažení maximálně autentické chuti dle svých slov „přizval do týmu ty nejodvážnější a nejzkušenější“. Společnost zdůrazňuje, že brambůrky jsou určeny odvážným a svobodomyslným lidem, „kteří si mohou dovolit žít tak, jak chtějí, kteří se nebojí vystoupit z davu, nemají komplexy a je jim jedno, co o nich říkají ostatní“. Dáte si?
Reklama
foto: Shutterstock, Amazon, Bored Panda, zdroj: Autorský článek