fbpx

Zveřejněno: 24. 5. 2017

Herečka a autorka projektu Léčivé divadlo Gabriela Filippi se netají svou vírou v posmrtný život. V pořadu Jana Mühlfeita prozradila kromě jiného i to, jakými vlastnostmi by chtěla disponovat, aby mohla v klidu přejít na druhý břeh.

Z talentového testu vyšlo najevo, že Gabriela umí propojovat relativně nepropojitelná fakta i lidi, myslí strategicky, ví si rady ve složitých situacích, ráda se učí z vícero zdrojů a je schopná se přizpůsobit.

gabriela

S Gabrielou Filippi a Janem Mühlfeitem jsme natáčeli v krásných prostorách restaurace Kayak Beach Bar.

Zpátky do minulosti  

Své silné stránky odhalila už jako malá, když se jako obyčejná dívka ze Žďáru nad Sázavou dostala na brněnskou konzervatoř – obor balet. Pro malou Gábinu nebylo snadné přesvědčit rodiče, aby ji na přijímací zkoušky vůbec pustili. Mezi dalšími čtyřmi stovkami uchazečů ale nakonec tak vynikla, že ji na vysněnou školu přijali. Vrozenou přizpůsobivost a zvídavost využila ze začátku na sto procent. „Musela jsem se adaptovat na zcela nové prostředí a neustále jsem se chtěla dozvídat něco nového,“ potvrzuje Gabriela. 

Přítomný okamžik 

Propojování je hereččin nejsilnější talent. „Někdo o mně dokonce řekl, že mě vnímá jako takového pavouka na síti, který propojuje lidi z různých oborů,“ vzpomíná s úsměvem Gabriela a pokračuje: „Dělá mi ohromnou radost, že mohu v umělcích objevit potenciál, který je činí spokojenými a úspěšnými. Zároveň dávám možnost lidem, kteří by na jevišti za normálních okolností nestáli, nebyli by před kamerou a nehovořili k davům.“

Nemůžeme opominout, že v profesi Gabriely se výrazně projevuje i umění myslet strategicky. Přestože je na pódiu, vnímá sebe samu i samotný děj na jevišti pohledem diváka a pohledem režiséra. Tím samým pohledem píše divadelní hry a připravuje nejrůznější projekty. „Vcítím se do běžného diváka a vytvořím si jakýsi minimální strategický plán. Představení musí mít začátek, musí být obsahově zajímavé a nesmí chybět ani vyústění celé situace,“ dodává herečka. 

dsc 0524

Gabriela Filippi a Jan Mühlfeit.

Pohled do budoucnosti 

Častým tématem divadelních her Gabriely Filippi bývá „Život po životě“, jaký z talentů by ale využila v tom svém, příštím? „Asi odložím práci na jevišti, protože ta už bude v podstatě naplněná. Tyto talenty si nesu už z minulosti, nějakým způsobem jsem je prožila, abych je postupně mohla začít odkládat. Možná že příště to bude více o tom propojování a zvídavosti, protože to je můj hnací motor,“ odpovídá na otázku paní Filippi. 

Gabriela ale žije především v přítomném okamžiku a do budoucnosti nehledí. Kdyby se jí zabývala, přála by si, aby mohla jednoho dne odejít na druhý břeh vědomá a pokračovat ve své cestě dál. V naší společnosti je téma posmrtného života pořád ještě tabu, ale krásně se na něj připravuje Dalajláma. V rámci meditace odkládá každý den fyzické tělo a svou nekonečnou bytostí přechází na druhou stranu. „Chtěla bych na to být v rámci života připravená a zároveň být průvodcem ostatních lidí. Z vlastností bych využila určitě přizpůsobivost a strategické myšlení,“ dodává Gabriela závěrem. 

 

Sledujte i další díly pořadu Tvůj talent je unikát: 

Tvůj talent je unikát: David Svoboda

Tvůj talent je unikát: Jan Smigmator 

Tvůj talent je unikát: Jan Čenský 

foto: archiv

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...