V noci na 19. únor zemřel v Paříži světoznámý módní návrhář Karl Lagerfeld. Bylo mu 85 let a aktivní byl až do své smrti. Nejen co se týče módy, ale také co se týče nových trendů v komunikaci. Naše dopisovatelka Anastázie Harris poslala první reakci z Londýna. Nejsme si jistí, jak moc je dialog níže fiktivní, ale o tom, jak lidé na módní ikonu nahlížejí, leccos vypovídá.
„Karl nám zemřel a hned první den bylo na twitteru Chanelu přes milion lajků!“
„Nám? Nenakupuješ víc u Vietnamců než v Chanelu? A proč lajků? Měli radost, že umřel?!“
„Ničemu nerozumíš, bylo tam napsáno, jaký odkaz nám zanechal a že je nesmrtelný a tak…“
„Jako Lenin. I tu bradku měl poslední dobou podobnou a taky, stejně jako Lenin, stařík bez jediné vrásky. K tomu ta oranžová barvička, ruce v černých rukavicích. Plánuje Chanel postavit mauzoleum?“
„Barbare! Karl byl inovátor a každý rok přišel se čtrnácti novými kolekcemi, vlil novou krev do žil nejenom Chanelu, ale i Fendi a dalším světovým značkám, Karl byl fenomenální!“
Hlavně, aby nevyplavaly nějaké nepříjemnosti, něco typu Me too…
„Tak zaměstnaný, že si musel pronajímat luxusní prostituty, protože na lásku, na sbližování neměl čas?“
„Který osmdesátník dokáže prodávat textil v hodnotě mnoha a mnoha miliard? Karl měl geniální instinkt. Okamžitě třeba pochopil, jak vytěžit Instagram.“
„Není to tím, že sám nikdy neměl mobil a v životě nesáhnul na Facebook nebo Instagram, protože – jak sám říkal – potřeboval čas, aby mohl tvořit?“
„Měl na to lidi, asistenty. Jeho německá maminka mu prý řekla, ať se nic neučí. Tím pádem musel vždycky být schopen vydělávat, aby na všechno měl lidi…“
„Maminku měl chytrou. Když byl mladej a zjišťoval, co znamená být homosexuál, řekla mu, ať se tím netrápí, že je to úplně stejné jako s vlasama: Někdo má hnědou barvu, někdo je blond…“
„Karl měl nejenom geniální kolekce, ale i geniální přehlídky. Nedávno vytvořil v Paříži iluzi lesa nebo pláže, modelky se procházely zetletlým listím nebo čvachtaly po kotníky ve vodě…“
„A to není na hlavu? Myslela jsem, že vtip je v tom něco nového krásného vytvořit a ne kopírovat…“
„Proto nikdy nebudeš mít armádu asistentů, privátní letadlo… Prsatá Pamela si obdivně dělala na jeho pláži selfie. Karl přesně chápal, co dnešní člověk potřebuje, nechal třeba transportovat do Paříže obrovský kus ledu.“
„Karl určitě přesně věděl, co Karl potřebuje. Nejdivnější je, že vlastně umřel, protože umřít Karl rozhodně nechtěl.“
„Hlavně, aby nevyplavaly nějaké nepříjemnosti, něco typu Me too… Nebo něco o tom, jak je vlastně současná světová móda nepřítelem planety, protože nepřetržitě plní skládky.“
„Karl musí mít hodně nepřátel, nesestřelil ho někdo nedávno s tím, že vlastně módě vůbec nerozumí? Nedivím se, že ho taky nenáviděli. Ty jeho hadry byly totiž skvostné a neobvykle i nositelné! V tom byl geniální. Ale Karel Gott to nebyl.“
„Ten ještě neumřel?“
„Ne, toho jen pohřbily sociální sítě.“
Reklama
foto: Profimedia, zdroj: Karl Lagerfeld