fbpx

Home office zaměstnancům nebrání dokonce ani v účasti na schůzkách či poradách, pro které je možné využít například Skype, říká členka představenstva ČSOB

Zveřejněno: 10. 3. 2019

Jak si v době rekordně nízké nezaměstnanosti udržet kvalitní zaměstnance a jak přitáhnout ty perspektivní? Jak se novým trendům v zaměstnávání přizpůsobují v ČSOB, jsme se zeptali Marcely Suchánkové, členky představenstva pro oblast Lidé a vrchní ředitelky pro IT a Operations.

Je ve vaší společnosti běžné, že lidé sedí v práci "od-do", nebo si můžou zaměstnanci organizovat práci podle svého?

V ČSOB máme pružnou pracovní dobu, jejíž úseky aktuálně dále rozšiřujeme tak, aby se zvyšovala flexibilita pro naše zaměstnance. Nově je možné i přerušit práci kvůli mimopracovním aktivitám. Pružnou pracovní dobu je možné využít i v naší pobočkové síti. Důležité je samozřejmě zachování plynulého provozu pobočky, což vyžaduje větší kreativitu, plánování a spolupráci mezi týmem a manažerem pobočky.

Především mladí lidé dneska vyžadují, aby nemuseli sedět na jednom místě v kanceláři, aby mohli pracovat odkudkoli. Jak se tomu trendu ve firmě přizpůsobujete?

Jako flexibilní organizace podporujeme práci odkudkoliv, což by nebylo možné bez neustálého vylepšování našich IT řešení a digitalizace uvnitř samotné banky. Chceme, aby naši zaměstnanci měli možnost zvolit si místo a čas pro svoji práci s ohledem na to, kde se jim pracuje nejlépe.

V minulém roce měla možnost pracovat z domova téměř polovina všech zaměstnanců.

Home office zaměstnancům nebrání dokonce ani v účasti na schůzkách či poradách, pro které je možné využít třeba Skype nebo mobilní telefon. V minulém roce měla možnost pracovat z domova téměř polovina všech zaměstnanců. Nejedná se navíc pouze o mladé, snažíme se vyjít vstříc všem a dát jim možnost volby, aby si sami práci organizovali a lépe ji sladili se soukromým životem. Důležité je samozřejmě neztratit lidský kontakt a pravidelně se setkávat například v rámci týmových porad.

Jak poté probíhá kontrola jednotlivých projektů?

Možnost práce z domova se zakládá především na důvěře a odpovědnosti za odvedenou práci. Kontrola jednotlivých projektů pak záleží na pravidlech každého útvaru či projektu. Uvnitř projektu si projektový manažer domluví s týmem podle potřeby, typu a velikosti projektu a také zvoleného způsobu řízení pravidla komunikace a odečítání plnění dodávek, na které je projekt rozdělen. Možných variant je opravdu spousta – od týdenních projektových schůzek přes každodenní krátké stand-up schůzky až k různým online dashboardům nebo k potvrzování dodávek e-mailem.

Navenek je projekt pravidelně kontrolován na řídících výborech zástupci managementu a také při přechodu mezi hlavními fázemi projektovou kanceláří a případně takzvaným Project Portfolio Boardem na úrovni top managementu. Míra a frekvence kontroly navenek se liší pro projekty podle jejich priority, velikosti, rizikovosti a dalších klíčových parametrů.

Jaké nástroje k plánování, komunikaci zaměstnanců či řízení celých projektů běžně využíváte?

Způsob komunikace se odvíjí podle konkrétní situace a potřeby jednotlivých oddělení. Kromě tradičních schůzek a e-mailové korespondence máme možnost využívat například komunikátor, video konference, sdílení pracovní plochy, online hlasování a další.

Přečtěte si, jak se novým trendům v zaměstnávání přizpůsobují ve společnostech Mall Group, Moneta Money Bank, innogy, Seznam a Volvo.

Pro plánování projektů a pro spolupráci při tvorbě dokumentů nebo zdrojových kódů dále používáme různé online sdílené platformy nebo pracovní prostory jako například MS Project Server, Sharepoint, Office 365, JIRA, Confluence, Team Foundation Server a podobně.

Home office je dneska poměrně běžný benefit. Neobáváte se, že o něj zaměstnanci přijdou, pokud ekonomika zpomalí?

Možnost práce z domova je nedílnou součástí naší podpory flexibility a má velký význam ve vztahu se zaměstnanci. Také je to benefit, který komunikujeme i směrem k externímu trhu, prostřednictvím čehož se snažíme bourat předsudky o bance jakožto o nepružném korporátu. Nepředpokládáme proto, že bychom v tomto směru měli být pod vlivem ekonomiky nuceni dělat krok zpět.

foto: ČSOB a Shutterstock, zdroj: ČSOB

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...