fbpx

Vývoj ekonomiky nebude mít na možnost home office v Seznamu vliv, předpovídá personální ředitelka Seznamu

Zveřejněno: 10. 3. 2019

Jak si v době rekordně nízké nezaměstnanosti udržet kvalitní zaměstnance a jak přitáhnout ty perspektivní? Jak se novým trendům v zaměstnávání přizpůsobují ve společnosti Seznam, jsme se zeptali Heleny Kuklíkové, personální ředitelky Seznamu.

Je ve vaší společnosti běžné, že lidé sedí v práci "od-do", nebo si můžou zaměstnanci organizovat práci podle svého?

Zaměstnanci si mohou v rámci jednoho kalendářního měsíce uspořádat svou pracovní dobu, jak potřebují. Nemají povinnost sedět každý den v práci přesně osm hodin, ale na konci měsíce musí mít odpracovaný příslušný počet hodin ze sjednaného úvazku.

Máme interní komunikační nástroj Seznam Teams, který funguje jako rychlý chat pro skupinu lidí pracujících na stejném projektu.

V kanceláři by zaměstnanci měli být každý den od deseti dopoledne do tří odpoledne, ale jak si poskládají zbytek pracovní doby, je jen na nich. Přece jen už jsme velká firma, proto je praktické mít nastavený společný čas, kdy si budeme vzájemně osobně k dispozici.

Především mladí lidé dneska vyžadují, aby nemuseli sedět na jednom místě v kanceláři, aby mohli pracovat odkudkoli. Jak se tomu trendu ve firmě přizpůsobujete?

U nás má zatím každý Seznamák své stálé pracovní místo. Ale máme ve firmě několik zasedacích místností i relax zón, kde mohou lidé pracovat a čerpat inspiraci.

job kuklikova

Na pražské centrále máme několik teras, které zaměstnanci zejména v létě hojně využívají právě k práci nebo ke společným schůzkám.

Jak poté probíhá kontrola jednotlivých projektů?

Je na manažerech, aby kontrolovali, zda jim jejich lidé odevzdávají práci včas a v požadované kvalitě. Ve většině týmů to takto funguje a nejsou potřeba žádné další mechanismy. Vedle toho pak někteří zaměstnanci vykazují, kolik a na jakém projektu strávili času.

Jaké nástroje k plánování, komunikaci zaměstnanců či řízení celých projektů běžně využíváte?

Seznamáci se spolu schází na pravidelných i ad hoc poradách, máme interní komunikační nástroj Seznam Teams, který funguje jako rychlý chat pro skupinu lidí pracujících na stejném projektu, produktová část firmy pak pracuje ve sprintech, které jsou součástí agilního vývoje.

Přečtěte si, jak se novým trendům v zaměstnávání přizpůsobují ve společnostech Mall Group, Moneta Money Bank, innogy, ČSOB a Volvo.

Seznam má kromě centrály také devět poboček, některé týmy tak spolupracují i na dálku a není to žádný problém. Kromě již zmíněného Seznam Teams komunikují prostřednictvím videokonferencí a podobně.

Home office je dneska poměrně běžný benefit. Neobáváte se, že o něj zaměstnanci přijdou, pokud ekonomika zpomalí?

Pro některé pozice dává home office smysl víc, pro některé méně. Lidé se mohou na některé úkoly doma víc soustředit, případně nemusí trávit čas dojížděním do práce. Ne vše se ale dá dělat z domova, například manažer na vedoucí pozici by měl být k dispozici svému týmu primárně osobně. Vývoj ekonomiky nebude mít na možnost home office v Seznamu vliv.

foto: Shutterstock a Seznam, zdroj: Seznam

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...