Dost věcí, které fungovaly před covidem, už dneska nefungují. Nebo fungují jinak. Příkladem může být určování trasy či spíš čas dojezdu na Google mapách. Pokud jste v posledních 13 letech zadali trasu do Googlu, tak systém poskytl odhadovaný čas příjezdu na základě posbíraných dat a umělé inteligence od společnosti DeepMind. Jenže poté, co se na začátku roku objevil covid, tak globální provoz ve světě poklesl až o 50 procent. Google proto starší údaje o provozu upozadil a změnil své modely tak, aby upřednostňovaly vzorce provozu z posledních dvou až čtyř týdnů.
Google nový systém predikce dojezdu na daných trasách vysvětlil na začátku září na svém blogu. Posledních 13 let, když jste zahájili trasu v Google Maps, tak byl odhadovaný čas příjezdu vypočítán na základě údajů z předešlých let a kombinace aktuálních údajů o provozu. Tyhle údaje pak posloužily podle Googlu k tomu, že dojezdové časy po celém světě byly přesné na 97 procent. Google nyní spolupracuje se společností DeepMind na tom, aby předpokládané časy dojezdů na Google Maps byly ještě přesnější.
Poloviční provoz ve světě
Před koronakrizí mohlo vaše ranní dojíždění trvat třeba hodinu, Google mapy přitom zohlednily roky informací z vaší trasy a zkombinovaly je s tím, co Google aktuálně věděl o počasí, potenciálních nehodách a uzavírkách na vaší trase. Jenže i díky mapám Google zjistil, že globální provoz klesl s koronakrizí a celosvětovým lockdownem o 50 %. Takže ona metoda "vycházení z historických dat" už zkrátka nefunguje.
Během pandemie by měly časy dojezdů zůstat spolehlivé, a to i v případě, že se i uzavřené oblasti začnou postupně otevírat.
Google proto prohlásil, že musí změnit své modely tak, aby nejprve upřednostňovaly vzorce provozu z posledních 14 až 30 dnů. To podle Googlu znamená, že i během pandemie by měly časy dojezdů zůstat spolehlivé, a to i v případě, že se i uzavřené oblasti začnou postupně otevírat. Nebo když se znovuotevřené oblasti začnou jako v našem českém případě znovu nenápadně zavírat.
Reklama
foto: Shutterstock, zdroj: CNBC