Že se nová HolKa postaví, to je už víceméně jasné. Jde jen o to, kdo se toho ujme. Stavitele vybere město začátkem příštího roku, cena zakázky se odhaduje na necelých 200 milionů korun. „Nová lávka HolKa pro pěší a cyklisty propojí hustě obydlené čtvrti Holešovic a Karlína s ostrovem Štvanice,“ říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr a upozorňuje, že doposud museli pěší i cyklisté využívat permanentně přetížený Hlávkův most. „Zvlášť pro cyklodopravu bude HolKa strategickým místem. Propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,“ doplňuje Scheinherr.
V Holešovicích bude lávka ústit na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice, v Karlíně pak na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na Rohanský ostrov. Z lávky bude možno také sestoupit na Štvanici, kterou čeká celková proměna a stane se z ní městský park. „HolKy ve městě jsou fajn, těším se na realizaci lávky, která spojí Holešovice a Karlín. My pracujeme dál na přípravných pracích revitalizace ostrova Štvanice. Ustanovili jsme pracovní skupinu, která bude rozpracovávat a dále posouvat vítězný návrh architekta Kolaříka,“ řekl náměstek primátora a radní pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.
Stavbu HolKy se náměstkovi Adamu Scheinherrovi podařilo zkoordinovat s dalšími třemi důležitými akcemi v okolí. Praha zrekonstruuje věčně ucpanou křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, opraví i tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i samotné Bubenské nábřeží, ze kterého se stane široká bezbariérová promenáda. „Vystřídá stávající dva úzké chodníčky, kam má problém se vejít maminka s kočárkem. Tak už aby to bylo,“ uvedl na svém facebookovém profilu Jan Čižinský, starosta Prahy 7.
Kdo tu HolKu udělal?
Moderní lávku nakreslili architekti Marek Blank a Petr Tej, jejich návrh zvítězil ve veřejné soutěži. Most s ladnými křivkami (jak to u hezkejch holek bývá) se organicky napojuje na holešovický i karlínský břeh a také na (novou) Štvanici. Nízká konstrukce umožní chodcům a cyklistům luxusní výhled na Prahu, vodu a stromy.
HolKa bude postavena z ušlechtilého betonu (UHPC – ultra-high-performance-concrete) s lesklým bílým mramorovým povrchem. Návrh lávky počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku. „Velmi mě těší, že se projekt posouvá dál. Nové propojení Karlína a Holešovic je nepochybně potřeba. Zejména, když v budoucnu v Holešovicích vznikne nová čtvrť a v Karlíně už nyní roste nová zástavba na Rohanském nábřeží,“ dodává ředitel IPR Ondřej Boháč.
Reklama
foto: Praha.eu, zdroj: Praha.eu