fbpx

Nová lávka bude dlouhá 285 metrů a široká čtyři metry, první lidé se po ní projdou v roce 2022

Zveřejněno: 12. 11. 2020

Že se nová HolKa postaví, to je už víceméně jasné. Jde jen o to, kdo se toho ujme. Stavitele vybere město začátkem příštího roku, cena zakázky se odhaduje na necelých 200 milionů korun. „Nová lávka HolKa pro pěší a cyklisty propojí hustě obydlené čtvrti Holešovic a Karlína s ostrovem Štvanice,“ říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr a upozorňuje, že doposud museli pěší i cyklisté využívat permanentně přetížený Hlávkův most.  „Zvlášť pro cyklodopravu bude HolKa strategickým místem. Propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,“ doplňuje Scheinherr.

V Holešovicích bude lávka ústit na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice, v Karlíně pak na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na Rohanský ostrov. Z lávky bude možno také sestoupit na Štvanici, kterou čeká celková proměna a stane se z ní městský park. „HolKy ve městě jsou fajn, těším se na realizaci lávky, která spojí Holešovice a Karlín. My pracujeme dál na přípravných pracích revitalizace ostrova Štvanice. Ustanovili jsme pracovní skupinu, která bude rozpracovávat a dále posouvat vítězný návrh architekta Kolaříka,“ řekl náměstek primátora a radní pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.

Pohled z Mokřadu

Stavbu HolKy se náměstkovi Adamu Scheinherrovi podařilo zkoordinovat s dalšími třemi důležitými akcemi v okolí. Praha zrekonstruuje věčně ucpanou křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, opraví i tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i samotné Bubenské nábřeží, ze kterého se stane široká bezbariérová promenáda.  „Vystřídá stávající dva úzké chodníčky, kam má problém se vejít maminka s kočárkem. Tak už aby to bylo,“ uvedl na svém facebookovém profilu Jan Čižinský, starosta Prahy 7.

Kdo tu HolKu udělal?

Moderní lávku nakreslili architekti Marek Blank a Petr Tej, jejich návrh zvítězil ve veřejné soutěži. Most s ladnými křivkami (jak to u hezkejch holek bývá) se organicky napojuje na holešovický i karlínský břeh a také na (novou) Štvanici. Nízká konstrukce umožní chodcům a cyklistům luxusní výhled na Prahu, vodu a stromy.

Pohled ze Štvanice

HolKa bude postavena z ušlechtilého betonu (UHPC – ultra-high-performance-concrete) s lesklým bílým mramorovým povrchem. Návrh lávky počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku. „Velmi mě těší, že se projekt posouvá dál. Nové propojení Karlína a Holešovic je nepochybně potřeba. Zejména, když v budoucnu v Holešovicích vznikne nová čtvrť a v Karlíně už nyní roste nová zástavba na Rohanském nábřeží,“ dodává ředitel IPR Ondřej Boháč.

Související…

Praha postaví z Rohanského ostrova most, spojí Karlín s Holešovicemi
Zdeněk Strnad

foto: Praha.eu, zdroj: Praha.eu

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...