Venkovní reklamou se rozumí jakékoli reklamy, které se zobrazují mimo domov. Obvykle zahrnuje billboardy a plakáty, nicméně existuje mnoho kreativnějších způsobů, jak ve veřejném prostoru reklamní sdělení šířit. Jaké jsou nejúčinnější reklamní strategie a jak je americká města využila ve svůj prospěch? Vybrali jsme pět vizuálních mediatypů v různých amerických městech.
1. Billboardy v Los Angeles
„Město andělů“ se drží klasiky a hojně využívá billboardy. Billboardy, ve světě reklamy často považované za starý dobrý standard, umožňují neuvěřitelnou rozmanitost a zásah, a to i v digitální éře. Los Angeles je město dojíždějících za prací a turistů, takže tradiční reklama u silnic dělá zázraky i v případě budování značky a prodejů zboží. Los Angeles však rozhodně nespí na reklamních vavřínech, toto inovativní město posunulo své billboardové reklamy na jinou úroveň s využitím kreativity a mnohé plochy je možné označit za umělecká díla.
Digitální billboardy umožnily inzerentům přidávat do svých vizuálů pohyblivé prvky, čímž ještě více poutaly zájem řidičů a chodců. Billboardová reklamní centra Los Angeles jsou v pásu využívajícího Sunset Boulevard a Rodeo Drive.
2. Pouliční mobiliář v New Yorku
Jedním nejznámějších míst světa z hlediska venkovní reklamy je „město, které nikdy nespí“. Reklama v New Yorku je známá tím, že je trochu výstřední, nepřehlédnutelná a vždy na těch správných místech. Je to pravděpodobně způsobeno tím, že NYC jako reklamní nosič používá i pouliční mobiliář, tedy lavičky, kiosky, telefonní sloupy, poštovní schránky, autobusové přístřešky, pouliční osvětlení a další pevné předměty v ulicích. New York všechna tato místa pro reklamu mistrovsky využívá od prvopočátku své vlastní existence
Tato strategie se zaměřuje na chodce, což je skvělé právě pro město, jako je New York. Má výhodu v tom, že je extrémně univerzální a snadno realizovatelná. Díky použití QR kódů již reklamy nemají limity velikosti, což z této metody činí dokonalou kombinaci outdoorového a digitálního marketingu.
3. Veřejná doprava v Chicagu
Další klasickou reklamní strategií, která má velký dopad, je využívání prostranství veřejné dopravy. Chicago disponuje jedním z nejrobustnějších systémů veřejné dopravy ve Spojených státech a k šíření komerčních sdělení jej dokázalo beze zbytku využít. Vlaková nádraží, železniční vozy a autobusy mají dostatek levného reklamního prostoru a jejich výhodou je téměř neustálý příliv cestujících.
Mimoto je v Chicagu provozováno obrovské množství taxíků a služeb sdílených aut, které se do boje o reklamní rozpočty velkých i menších firem vrhly s o to větší vervou. Reklamy ve veřejné dopravě jsou extrémně přizpůsobivé a mobilní, tím pádem oslovují širší publikum než jakákoli jiná forma outdoorového marketingu.
4. Nálepkový marketing v Atlantě
Jako jedno z nejvlivnějších měst na jihu USA se Atlanta v oblasti strategie venkovní reklamy zaměřila na kreativitu a inovace. Pro města se svěží atmosférou jsou samolepky skvělou volbou, protože individualismus a přizpůsobení se v posledních letech staly trendem. A nálepky jsou skvělé, protože ze zákazníků dělají brand ambasadory. Lidé něco dostávají zdarma velmi rádi, a pokud k tomu mají pocit, že dostali i trochu té přidané hodnoty (například ve formě nálepky zdarma), je pravděpodobnější, že budou konkrétní společnost vychvalovat.
Samolepky jsou jednou z nejtrvalejších forem outdoorového marketingu. Po umístění na notebook, auto, láhev s vodou, prostě na co si vzpomenete, tam pravděpodobně zůstanou, dokud nebude reklamní nosič vyměněn za nový.
5. Guerillový marketing v Miami
I když to může znít trochu agresivně, guerilla marketing je jedinečná a obvykle nízkonákladová možnost outdoorového marketingu. K dosažení publicity využívá moment překvapení a nekonvenční interakce. V Miami je guerilla marketing poměrně častý, stejně jako například umělecké instalace. Město, kde je pěkné počasí po celý rok a kde se neustále střídají turisté, je pro tyto různé techniky založené na lidech ideální.
Inzerenti z Miami si dávají záležet, aby mezi své potenciální zákazníky vnesli rozmanitost, a využívají jak tradiční, tak originální způsoby propagace od flash mobů po letáčky na čelních sklech aut. Tato strategie se ukázala jako výhodná zejména pro malé firmy, protože faktor zapamatovatelnosti je poměrně vysoký.
Reklama
foto: Shutterstock , zdroj: Supply Chain Game Changer