Je dokázáno, že lidé, kteří se naučili jasně vyjadřovat své myšlenky, lépe pracují, mají více volného času a jejich spokojenost se projevuje i v osobních vztazích. Pracovat by na sobě měly zvlášť ženy. Jsou prý vedené k tomu, aby vyvolávaly co nejméně konfliktů a podřizovaly se požadavkům jiným. Asertivní návyky si proto musíme osvojit. Začněte těmito tipy.
Posilujte sebevědomí
Úspěchy si užívejte
Máte pocit, že i když svou práci děláte dobře, nikdo to neocení? Je paradoxní, že chyby si vedení všimne vždy, zatímco kvalitně odvedenou práci bere jako standard.
Pracovat by na sobě měly zvlášť ženy. Jsou prý vedené k tomu, aby vyvolávaly co nejméně konfliktů a podřizovaly se požadavkům jiným.
Nebuďte neviditelní a nenechávejte si úspěchy pro sebe. Nemusíte se jimi přímo vychloubat, zmínit se ale o tom, co se vám opravdu povedlo před kolegy nebo před šéfem, rozhodně neublíží a má to opět pozitivní dopad na vaši sebedůvěru.
Nejste sebevědomí? Předstírejte to
Necítíte-li se příliš sebejistě, můžete to alespoň předstírat. Možná to zní jako pokrytectví, už takováto hra nicméně vede k tomu, že vaše sebevědomí vzroste. Divy dělá už samotná volba oblečení. Když se obléknete do přísného kostýmku, budete hned vypadat autoritativněji. Vyberte si oblečení, ve kterém se cítíte dobře, ale zároveň ctí firemní kulturu. Působíte-li sebevědomě, mění se i přístup kolegů a nadřízených k vaší osobě a zůstat na „této vlně“ je rázem mnohem jednodušší.
Neztrácejte sebereflexi
Sebedůvěra není o tom myslet si, že jsme v každé oblasti mistry světa. Naopak kritické zhodnocení našich slabin nás může posunout dál. Zamyslete se, jaké jsou vaše silné a slabé stránky. Silné využívejte, slabé napravujte. To samé platí, když vás hodnotí někdo druhý.
Říká-li daný člověk něco, co není pravda nebo to vůči vám není férové, není dobré si jeho slova připouštět příliš k tělu.
Máte-li v práci někoho, kdo vás přehnaně kritizuje, nenechte se tím ovlivnit. Říká-li daný člověk něco, co není pravda nebo to vůči vám není férové, není dobré si jeho slova připouštět příliš k tělu.
Naučte se říkat ne
Mnoho lidí je v práci nespokojených, protože nedokážou druhé odmítnout. Chce po vás neustále někdo pomoci s něčím, co je nad rámec vašich povinností?
Víte-li, že kvůli tomu budete odcházet pozdě domů, nebudete mít čas na svou práci apod., zdvořile odmítněte. Neznamená to, že jste sobečtí a neochotní.
Přemýšlejte o tom, co chcete říct
Reklama
foto: Shutterstock, zdroj: Psychcentreal