fbpx

Nákupní horečka na konci roku znamená pro e-shopy vytoužený růst tržeb. Může za to nejen vrcholící Black Friday, ale také předvánoční čas. V tom plánuje každý třetí Čech nakoupit dárky výhradně na internetu

Zveřejněno: 16. 12. 2021

Další polovina je pak chce shánět jak v kamenných prodejnách, tak online. Z internetových nákupů momentálně těží i e-mailingové služby, které v posledním čtvrtletí zaznamenaly u některých klientů nárůst tržeb z e-mailingu až o stovky procent.

Například e-shop s módou Different registroval ve 4. čtvrtletí roku 2020 nárůst z e-mailingu o 300 %. Podobně je na tom i prodejce hraček Agátin svět, kterému loni za stejné období vzrostly oproti zbytku roku tržby z tohoto kanálu o 120 %. Některé internetové obchody však díky e-mailingu pociťují zvýšené prodeje celoročně. Příkladem může být e-shop se zdravou výživou Grizly, kterému se mezi lety 2019 a 2020 podařilo navýšit výnosy z e-mailingu téměř o polovinu.

Cena e-mailingu zůstává

Protože obchody potřebují být v hlavní sezóně vidět, investují čím dál větší částky do moderních způsobů reklamy. Zatímco však některé marketingové kanály s větší poptávkou před Vánocemi zdražují, cena e-mailingu zůstává stejná. „O pozornost a reklamní plochu bojuje spousta subjektů, cena reklamy na Facebooku nebo PPC reklama tak ke konci roku výrazně stoupá. To se ale netýká e-mailingu, jehož cena se i přes zvýšený zájem nemění,“ komentuje situaci na trhu Jakub Stupka, zakladatel a COO společnosti Ecomail.cz.

Mezi nejoblíbenější témata newsletterů stále patří „slevy“ a „výprodej“. Takových prodejních e-mailů byla loni většina, pouze 5 % newsletterů bylo neprodejních.

Pro spoustu internetových obchodů může být e-mailing dokonce důležitější než jiné prodejní kanály. Například značka Different získává díky pravidelným rozesílkám e-mailů až 18 % z celkového obratu. Ještě lépe je na tom e-shop Pepe Jeans, v němž e-mailing představuje jednu třetinu obratu.

eshop otv

Přestože se většina rozeslaných zpráv týká především prodejních nabídek, Lukáš Benzl, CEO a spoluzakladatel startupu Mailhunt, poukazuje na e-mailing rovněž jako na skvělý nástroj pro retenci a budování vztahu se zákazníky. „Mezi nejoblíbenější témata newsletterů stále patří „slevy“ a „výprodej“. Takových prodejních e-mailů byla loni většina, pouze 5 % newsletterů bylo neprodejních. Podíl e-mailů s přidanou hodnotou, jako jsou třeba rady, návody nebo tipy, ale přibývá, letos tvoří už téměř jednu čtvrtinu ze všech poslaných zpráv,“ vyvozuje Benzl na základě dat z vlastního nástroje Mailhunt.

Přes 42 tisíc e-shopů

E-shopy loni vzhledem k celoplošnému uzavření kamenných provozoven získaly řadu nových zákazníků, kteří byli situací přinuceni nakupovat online. Přestože jsou dnes okolnosti jiné, v kamenných obchodech plánuje dárky pořizovat pouze čtvrtina z nás. Již teď je tedy jasné, že trend on-line nákupů v zemi nadále roste.

V roce 2020 se počet e-shopů v Česku přehoupl přes 42 tisíc, což je třikrát více než na Slovensku, kde jich registrují jen okolo 14 tisíc. Vzhledem k vysoké konkurenci tak čeští zákazníci mohou pečlivě zvažovat, u kterého prodejce nakoupí. „E-shopy teď budou mít nelehký úkol – udržet tyto zákazníky a přimět je, aby u nich nakoupili znova. A protože retence je levnější než akvizice, tak se e-mailingu daří a stále více značek jej vnímá jako důležitou součást své marketingové komunikace,“ dodává Jakub Stupka.

Související…

Jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu, i když nejste copywriter
Komerční článek

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...